اگر در آغاز مسیر یادگیری سئو باشید ممکن است تصور کنید که سئو صفحات دسته بندی آنقدرها اهمیت ندارد و وقت کافی برای آن نگذارید و با همین بی توجهی ساده سرنوشت سئو وب سایتتان را به فنا دهید! برای جلوگیری از از رخ دادن این فاجعه به نفعتان است که بدانید صفحات دسته بندی نقش کلیدی و حیاتی در موفقیت سئو سایت فروشگاهی دارند و چارهای جز یاد گرفتن راز و رمزهای سئو کتگوری ندارید، با مطالعه دقیق این مقاله میتوانید اولین گامهایتان را در مسیر یادگیری تکنیکهای سئو صفحه دسته بندی بردارید.
چرا سئو صفحه دسته بندی مهم است؟
در سایتهای فروشگاهی و خدماتی که لیستی از محصولات یا خدمات را به کاربران ارائه میکنند سئو صفحات دسته بندی جزو مهمترین فاکتورهایی است که باید به آن توجه ویژه شود چون سود و درآمد زایی اصلی این دسته از وب سایتها از همین صفحات دسته بندی است که اکثر اوقات مظلوم واقع میشوند.
یک مثال برای درک اهمیت سئو صفحات دسته بندی:
فرض کنید شما قصد خرید یک گوشی سامسونگ دارید اما دقیقا نمیدانید که به تناسب بودجه مالیتان کدام مدل گوشی برای شما مناسب است پس فقط در گوگل عبارت کلیدی خرید گوشی سامسونگ را جستجو میکنید و در این حالت قطعا نیاز به مشاهده صفحاتی دارید که در آنها دسته بندیهای مشخص و بهینهای از گوشیهای سامسونگ در مدلها و ردههای قیمت مختلف به نمایش گذاشته شده است.
در اینجای کار است که حرف از اهمیت سئو صفحات دسته بندی به میان میآید، در مجموع ترفندهای سئو صفحات دسته بندی تلاش میشود تا بهترین شرایط دسترسی به محصولات به یاد ماندنیترین تجربه برای کاربران در صفحه دسته بندی ایجاد شود تا در نهایت با ایجاد اعتماد زایی در قلب کاربران نسبت به وب سایت شما و رقم خوردن فروش کسب و کار شما به سود و درآمد برسد.
آموزش ۵ بخش اصلی سئو صفحات دسته بندی
حالا نوبت به اصل مطلب یعنی تکنیکهای سئو صفحات دسته بندی میرسد در ادامه این مطلب قصد دارم با تفکیک مراحل سئو صفحات کتگوری به ۵ بخش اصلی یعنی تشخیص کانسپت کلمه کلیدی، سئو محتوا، سئو تکنیکال، سئو آف پیج و نکات تجربه کاربری، حرفهایترین تکنیکهای سئو صفحات دسته بندی را مرور کنم.
تشخیص کانسپت کلمه کلیدی،اولین و مهمترین کار!
اولین گام در مسیر سئو صفحات دسته بندی، تشخیص کانسپت کلمه کلیدی یا نیاز سنجی دقیق هدف کاربران از سرچ کلمه کلیدی مد نظر شما است، یعنی اینکه در قدم اول باید اصلا متوجه شوید که کلمه کلیدی که قصد دارید برای آن یک صفحه دسته بندی سئو شده درست کنید اصلا نیاز به یک دسته بندی دارد یا مقاله!؟ منظور من این است که شما در قدم اول باید متوجه شوید که نیاز کاربر شما از سرچ کلمه کلیدی چیست و متناسب با نیاز کاربر ساختار صفحهتان را ایجاد کنید.
این موضوع را باید با عمیقتر کردن قدرت هوش عاطفی تان برای درک بهتر نیاز کاربران از جستجوی کلمات و عبارت مختلف در گوگل متوجه شوید یعنی باید تلاش کنید که نیاز کاربران در بازار حوزه کاریتان را به خوبی درک کنید و با سفری عمیق به عمق ذهن کاربران، نیاز آنها را متوجه شوید البته در این مسیر میتوانید از ساختار محتوای رقبا کمک بگیرید اما فراموش نکنید که به هیچ وجه سایتهای دیگر نمیتوانند الگوی شما در این زمینه باشند چون ممکن است حتی آنها نیز نتوانسته باشند نیاز و هدف کاربر را با به درستی شناسایی کرده باشند.
سئو محتوا (seo content)
سئو محتوا همیشه یکی از مهمترین اهرم های استراتژیهای سئو محسوب میشود و حالا در بازی سئو صفحات دسته بندی نیز نکات بهینه سازی محتوا مثل نوشتن تایتلهای جذاب، استفاده از هدینگهای مناسب، بهینه سازی متادسکریپشن و …. میتوانند به رشد محتوای شما در گوگل سرعتی بالاتر از سرعت یک موشک تزریق کند.
نوشتن بهترین تایتل بهینه
تگ عنوان یا (title tag) همان عنوانی است که در صفحه نتایج جستجو به کاربران نمایش داده میشود، در واقع تایتل محتوای شما پل ورود کاربران به سایت شما هستند اگر به فکر خلق یک پل ورود امن و وسوسه انگیز برای کاربران نباشید شانس دریافت حتی ۱ کلیک و ورودی را نیز نخواهید داشت.
پس برای نوشتن تگ تایتل صفحات دسته بندی لطفا کمی سلیقه به خرج دهید و به جای نوشتن جملات ساده و بدون بار هیجانی، از تکنیکهای بازاریابی محتوا در عنوان نویسی کمک بگیرید و تایتلهای جذابی خلق کنید مثلا به جای اینکه در صفحه کتگوری لب تاپ لنوو از عبارت دسته بندی لبتاپهای لنوو استفاده کنید با کمی هوشمندی و چاشنی جسارت یک عنوان جدید مثل (۱۰۰ مدل لب تاپ جدید لنوو + قیمت آپدیت آذر ۱۴۰۲) استفاده کنید تا کاربران راغب شوند که روی عنوان شما کلیک کنند.
۶ تکنیک تایتل نویسی صفحات کتگوری
- استفاده از اعداد
- استفاده از تاریخ به روز
- به کاربردن کلمات دارای بار هیجانی
- استفاده از کلمه رایگان
- استفاده از کلمات انگلیسی
- غافل گیر کردن مخاطبان
برای آشنایی بیشتر با نکات نوشتن تایتل پیشنهاد می کنیم به مقاله چگونه عنوان جذاب بنویسیم هم سر بزنید.
باکس متن زیر محصولات
قرار دادن یک باکس مجزا برای اضافه کردن محتوای متنی به صفحه دسته بندی یکی از مهمترین نکاتی است که باید توجه ویژه به آن داشته باشید اصولا اکثر قالبهای سایت های وردپرسی این باکس مخصوص نوشتن محتوای متنی را در اختیار کاربر قرار میدهند اما در صورتی که به هر دلیل قالب شما این امکان را را ندارد و یا از سایت غیر وردپرسی استفاده میکنید حتما از تیم طراحی سایت تان درخواست کنید تا در بخش زیر دسته بندی محصولات یک باکس توضیحات متنی نیز برای شما ایجاد کنند.
نکته مهم در مورد باکس محتوای متنی صفحه کتگوری این است که حتما باید باکس محتوا زیر دسته بندی محصولات قرار بگیرد چون اگر محتوای متنی را در ابتدای صفحه قرار بدهید کاربر بعد از ورود به صفحه و و مواجه شدن با یک محتوای متنی به جای نیاز اصلی اش یعنی دسته بندی از محصولات به سرعت سایت شما را ترک کرده و این اتفاق نرخ بانس ریت (Bounce rate) سایت شما را افزایش میدهد.
استفاده از هدینگهای مناسب
زمانی که مشغول نوشتن یک محتوای متنی برای باکس متن زیر دسته بندی محصولات صفحه کتگوریتان هستید حتما به این نکته توجه کنید که در دل محتوا از هدینگهای جذاب استفاده کنید تا کاربر زمانی که مشغول مرور چشمی ساختار محتوای متنی شما است هر یکی از هدینگهای یا تگهای اچ مثل یک قلاب ماهیگیری عمل کنند و کاربر را به دام بیاندازند تا به ادامه مطالعه متنی که شما نوشتهاید راغب شوند.
نوشتن متادسکریپشن اصولی
بخشی از صفحه نتایج جستجو که به سایت شما تعلق دارد اسنیپت (snippet) نامیده میشود که این بخش شامل اجزای مختلفی مثل تگ تایتل، ریچ اسنیپها و متادسکریپشن است، در مورد اهمیت تایتل صحبت کردیم و ریچ اسنیپتها را در ادامه خواهم گفت و حالا نوبت به یکی از مهمترین ساختارهای اسنیپت یعنی متا دیسکریپشن (meta description) است.
متا دسکریپشن همان توضیحات خلاصهای است که زیر تگ تایتل در صفحه نتایج جستجو ظاهر میشود شما باید حتما به فکر نوشتن یک متن جذاب و بهینه برای بخش متا دسکریپشن صفحه کتگوری وب سایتتان باشید تا کاربرها زمانی که در صفحه نتایج جستجو با توضیحات متا شما مواجه میشوند وسوسه شوند که روی لینک شما کلیک کنند و وارد صفحه کتگوری سایت شما شوند.
۸ ترفند برای نوشتن متادسکریپشن جذاب کتگوری
- نوشتن جملات وسوسه انگیز
- استفاده از تکنیک های بازاریابی محتوا
- توجه به لحن و هویت برند
- مطرح کردن سوال های چالشی
- استفاده از آدرس و شماره تلفن
- استفاده از علامت های نوشتاری
- استفاده از ایموجیها
- استفاده از کال تو اکشن
استفاده از صوت و عکس و ویدئو
زمانی که مشغول بهینه سازی محتوای صفحه کتگوریتان هستید نباید از غنی ساختن درون مایه ساختار محتوای صفحه دسته بندی غافل شوید یعنی باید در طول پروسه خلق محتوای صفحه کتگوری و سئو حتما حواستان به این نکته باشد که برای غنیتر ساختن ساختار محتوای کتگوری از سایر سبکهای محتوایی مثل پادکست، ویدئو، عکس و… نیز استفاده کنید تا سطح جذابیت و ارزش محتوای کتگوری شما افزایش پیدا کند و کاربر بتواند بیشتر با اجزای ساختار محتوای صفحه کتگوری وب سایت شما وقت بگذراند.
ایجاد لینکهای داخلی
مگر میشود که حرف از تکنیکهای سئو محتوا بزنیم اما صحبتی از لینکهای داخلی به میان نیاید؟ شما میتوانید با استفاده از لینکهای داخلی قدرت صفحه کتگوریتان را افزایش بدهید یعنی از بخشهای مختلف دیگر وب سایتتان مثل صفحات دسته بندی، مقالات، هوم پیج و … میتوانید با بهترین انکرتکست یعنی کلمه کلیدی اصلی به صفحه دسته بندی لینک بدهید تا گوگل متوحه شود که این صفحه ارزش و اهمیت بالایی دارد و در نهایت صفحه کتگوری سایت شما شانس بیشتری برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو به دست آورد.
سئو تکنیکال
اصولا پروسه سئو تکنیکال صفحات دسته بندی در سایتهای فروشگاهی و خدماتی با روال انجام تسکهای سئو تکنیکال سایتهای معمولی تفاوت چندانی نداشته و اگر الفبای سئو تکنیکال را به خوبی بلد باشید حریف چم و خمهای سئو تکنیکال صفحات کتگوری نیز خواهید شد، بهتر است برای اینکه نکتهای از قلم نیافتد مروری کوتاه اما جامع برمهمترین ترفندهای سئو تکنیکال صفحات کتگوری داشته باشیم.
بهینه سازی سرعت
سرعت همیشه یکی از مهمترین فاکتورهای سئو بوده است و حالا در ماجرای سئو صفحات دسته بندی نیز سرعت نقش کلیدی ایفا میکند، حتما باید در اولین گامهای شروع بهینه سازی صفحات کتگوری با ابزارهای بررسی سرعت مثل gtmetrix یا pagespeed insights سرعت صفحه کتگوریتان را با رقبا مقایسه کنید و بعد از پیدا کردن مشکلات و نقاط ضعف شروع به بهینه سازی سرعت صفحه دسته بندی کنید تا حداقل نسبت به رقبا در صفحه نتایج جستجو میانگین سرعت بالاتری داشته باشید.
بررسی سایت مپ
سایت مپ که در اصطلاح به آن نقشه سایت نیز گفته میشود حکم یک نقشه راهنما در دستان کرالرهای گوگل است که به آنها کمک کند راحتتر صفحات مختلف سایت شما را در گوگل پیدا و ایندکس کنند، به همین دلیل شما حتما باید فایل سایت مپ وب سایتتان را بررسی کنید و به این موضوع توجه کنید که حتما لینک صفحات دسته بندی شما در فایل سایت مپ وجود داشته باشد تا گوگل برای پیدا کردن لینک صفحات وب سایت شما و فرایند ایندکسینگ با مشکل مواجه نشود.
استفاده از کدهای اسکیما
اسکیما یا دادههای ساختار یافته یکی از مهمترین بخشهای سئو تکنیکال صفحات کتگوری محسوب میشوند، ما با استفاده از کدهای اسکیما درک معانی بخشهای مختلف ساختار محتوای صفحه کتگوری سایتمان را برای گوگل، سادهتر میکنیم، سایت schema.org غنیترین منبع انواع کدهای اسکیما است که میتوانید از طریق آن ساختارهای درست دادههای ساختار یافته را پیدا کنید.
مهمترین اسکیما صفحات دسته بندی اسکیما بردکرامب است که در قسمت بالای صفحه نمایش داده میشود و به عنوان یک راهنمای دقیق برای مسیر یابی کاربر عمل میکند مثلا اگر در یک فروشگاه اینترنتی کاربر با کلیک کردن روی دسته بندیهای مختلف به کتگوری فعلی یعنی گوشیهای شیائومی رسیده است باید ساختار بردکرامب مثل نمونه زیر در بالای صفحه نمایش داده شود:
خانه/ابزارهای دیجیتال/موبایل/شیائومی
البته فراموش نکنید که ترتیب نمایش در بردکرامب کاملا بستگی به موضوع و عنوان صفحات دسته بندی دارد که کاربر از آنها عبور کرده است.
موبایل فرندلی بودن
فراموش نکنید که بیشتر از ۸۰% کاربران موتورهای جستجو از تلفنهای همراه برای سرچ کردن در گوگل استفاده میکنند و در این شرایط خیلی مهم است که سایت شما تجربه کاربری خوبی در گوشیهای تلفن همراه برای کاربران ایجاد کند یا در اصطلاح تخصصصی صفحه کتگوری وب سایت شما موبایل فرندلی باشد یعنی کاربرهای تلفن همراه زمان باز کردن صفحه دسته بندی شما در موبایل مشکلی برای مشاهده بخشهای مختلف ساختار محتوای کتگوری وب سایت شما نداشه باشند.
پیجینیشن یا صفحه بندی درست
صفحه بندی یا پیجینیشن (Pagination) یکی دیگر از مهمترین پارامترهایی است که باید در فرایند سئو صفحات دسته بندی به آن توجه ویژه داشته باشید چون ساختار صفحات دسته بندی به گونهای است که اصولا باکس محتوای متنی که زیر دسته بندی محصولات نمایش داده میشود در صفحات بعدی یک دسته بندی خاص تکرار میشوند و این موضوع میتواند مشکل کپی بودن محتوا را ایجاد کنند و افزون بر این موضوع، گوگل نیز برای تشخیص اصلیترین برگه بین صفحات دسته بندی گیج میشود و در اینجای کار است که ما از کنونیکال کمک میگیریم.
تگ کنونیکال (Canonical) به عنوان یک راهنما برای تقسیم بودجه خزش و ایندکسینگ گوگل عمل میکند تا گوگل بتوند بین صفحات دسته بندی که محتوای مشابهی دارند مهمترین صفحه را پیدا کند و آن را به کاربر نمایش دهد.
اصولا در ساختار صفحات دسته بندی سایتهای وردپرسی، تمامی صفحات ۱ به بعد در صفحات کتگوری روی صفحه ۱ به صورت خودکار کنونیکال زده میشوند اما اگر سایتتان وردپرسی نیست یا شک دارید که پیجنیشن به صورت خودکار و اصولی روی وب سایت شما پیاده سازی شده است یا نه حتما برای پیدا کردن تگ کنونیکال ساختار کدنویسی صفحات کتگوری را بررسی کنید.
بهینه سازی ساختار URL
در حالت معمولی ساختار یک URL شامل کلمات انگلیسی و اسلش است، مثلا ساختار یو آر ال فرضی زیر یک ساختار معمولی محسوب میشود:
Example.com/category/television/…..
خواندن و درک ساختار یوآرال بالا که به شیوه کاملا معمولی ایجاد شده است برای گوگل خیلی راحت است اما همیشه ماجرا به این سادگیها نیست و گاهی اوقات با به میان آمدن ساختارهای یوآرال جدید به نام یوآرالهای پارامتردار (URL Parameters) ، درک ساختار یوآرال برای گوگل سخت میشود، برای آشنایی با مدل این نوع یوآرالها به مثال زیر توجه کنید:
Example.com/category/?=…..
در این ساختار دیگر خبری از اسلش برای جداسازی بخشهای مختلف یوآرال نیست و از ترکیب علامت سوال و مساوی (?=) برای تفهیم معنی یوآر ال استفاده میشود که بعد از این دو آیکون ادامه یوآرال آورده میشود که در اصصلاح به این بخش کوئری استرینگ (Query String) گفته میشود.
اصولا برنامه نویسها بیشتر علاقه دارند که از ساختار یوآرالهای پارامتر دار استفاده کنند اما گوگل به خوبی نمیتواند معنی این مدل از یوآرالها را درک کند پس در نتیجه به نفع سئو سایتتان نیست که یو آرالهای صفحات دسته بندیتان به صورت پارامتری باشند.
البته فراموش نکنید که نسخه هر سایتی منحصر به فرد است و من نمیتوانم یک پیشنهاد کلی برای اصلاح URL تمامی وب سایتها بدهم در تجربیات خودم داخل بعضی از پروژهها با تغییر ساختار یوارالها به حالت عادی نتایج خوبی گرفتم و یا مثلا اگر تشخیص میدهید که پارامترهای یوارال برای شما هیچ نوع استفاده سئویی ندارند میتوانید این دسته از پارامترها را در فایل robot.txt نو ایندکس کنید اما در کل تصمیمگیری نهایی درباره اصلاح ساختار یوآرالهای پارامتر دار تنها با تحلیل و آنالیز شرایط سایت امکان پذیر است.
سئو خارجی (seo off page)
حالا نوبت به یکی از مهمترین بخشهای سئو صفحات دسته بندی یعنی سئو آف پیج یا سئو خارجی میرسد، صفحات کتگوری نیز مثل سایر صفحات وب سایت شما علاوه بر بهینه سازی در بخشهای تکنیکال و محتوا نیاز به تزریق تدریجی قدرت از طریق لینک سازی خارجی دارند و در این میان کمک گرفتن از بک لینک و رپورتاژ آگهی برای افزایش قدرت سئو صفحات کتگوری حرف اول را میزند.
بک لینک
شما باید بعد از انجام یک آنالیز جانانه از روال استراتژی سئو آف پیج رقبا روی صفحات کتگوریشان یک مسیر استراتژی حرفهای لینک سازی برای صفحه دسته بندیتان ایجاد کنید تا در مرور زمان بدون اینکه گوگل را به وب سایتتان مشکوک کند با انکر تکستهای متنوع و طبیعی برای کتگوریتان بک لینک ایجاد کنید.
رپورتاژ
بدون شک رپورتاژ آگهی یکی از قویترین اهرمهای سئو خارجی محسوب میشود که برای تقویت سئو آف پیج صفحات دسته بندی سایتهای فروشگاهی و خدماتی چارهای جز کمک گرفتن از آن ندارید، پس حتما در روند تدوین استراتژی سئو آف پیج صفحه کتگوریتان به انتشار رپورتاژهایی قوی و با کیفیت توجه کنید تا شانس بیشتری را برای رسیدن صفحه دسته بندی سایتتان به لینک ۱ موتورهای جستجو هدیه دهید.
تجربه کاربری (user experience)
تا اینجای کار بیشتر در دنیای پرپیچ و خم سئو پرسه زدیم اما ماجرای بهینه سازی صفحات دسته بندی وب سایت شما تنها در نکتههایی که تا اینجای کار مطرح شد خلاصه نمیشود و پارامتر مهم دیگری به نام تجربه کاربری (user experience) در صفحات دسته بندی وجود دارد که بدون دقت به آن و انجام اقداماتی برای بهینه سازی این مورد تمامی تلاشهای شما برای سئو محتوا، تکنیکال، آف پیج و … به فنا خواهد رفت، در ادامه همراه من باشید تا تعدادی از مهمترین تکنیکهای بهبود تجربه کاربری در صفحات کتگوری را مرور کنیم.
توجه به محصولات اول صفحه
لیست محصولاتی که در ابتدای صفحه دسته بندی شما نمایش داده میشوند اولین محتواهایی هستند که کاربران بعد از ورود به صفحه مشاهده میکنند، پس حتما باید به این موضوع توجه کنید که محصولات یا خدماتی را در اول صفحه قرار دهید که جذاب و وسوسه انگیز باشند و کاربر را برای اسکرول کردن جهت مشاهده تعداد بیشتری از محصولات و خدمات شما راغب کند.
۷ نکته برای انتخاب لیست اول محصولات در کتگوری
- موجود بودن
- قیمت مناسب
- ظاهر جذاب
- استفاده از تصاویر باکیفیت
- داشتن عنوانهای وسوسه کننده
- تنوع داشتن محصول
- مطابق بودن با نیاز اصلی کاربر و …
ایجاد فیلتر دسته بندی
وجود فیلترهایی برای دسترسی راحتتر کاربران به تنوع بیشتری از محصولات و خدمات در قالب میکرو دسته بندیهای جذاب، میتواند تجربه کاربری فوق العادی در وب سایت شما خلق کند پس اگر صاحب یک سایت فروشگاهی هستید حتما تلاش کنید که در کتگوریهای سایتتان از فیلترهای متنوع استفاده کنید تا کاربر بتواند با کمک فیلترکردن پارامترهای جستجو مثل رنگ، قیمت، وزن و … راحتتر و دقیقتر محصولات مورد نیازش را در بین دسته بندیهای سایت شما پیدا کند.
پیش از بررسی اشتباهاتی که در سئو صفحه دسته بندی رخ می دهد از شما دعوت می کنیم به مقاله سئو محصول هم سر بزنید.
۲ اشتباه مرگبار سئو صفحات دسته بندی
تا اینجای کار مهمترین تکنیکهای سئو صفحات کتگوری را برایتان مرور کردم اما ماجرای سئو صفحات دسته بندی در اینجای کار تمام نمیشود چون اکثر سئوکارها به رسم عادت، اشتباهات رایجی در سئو کتگوریهای دارند که ناخواسته در تمامی پروژهها تکرار میکنند و به همین دلیل نتایج متفاوتی خلق نمیکنند برای اینکه شما درگیر این مشکل نشوید بهتر است که با ۲ تا از مهمترین اشتباهات رایج سئوکارها در مسیر سئو کتگوری آشنا شوید.
تگهای بیهدف
استفاده از تگها در سیستم آموزش سئو ما به خوبی جا نیافتاده است و همین میشود که متخصصین سئو اصولا بدون توجه به هدف تگها از آنها به صورت بیرویه استفاده میکنند و با اینکار صفحات جدید بدون محتوایی خلق کنند که در اکثر اوقات این تگها به به خاطر مشابهت با کلمه کلیدی کلیدی صفحه کتگوری مشکلاتی مثل کنیبالیزیشن و … نیز ایجاد میکنند، پس برای استفاده از تگها محتاط باشید و به هیچ وجه بدون استراتژی و هدف از تگها استفاده نکنید.
فراموش کردن آپدیت محتوا
بعد از انجام تمامی تسکهای ریز و درشت سئو کتگوری وظایف شما در مسیر پروژه بهینه سازی صفحه دسته بندی تمام نمیشود چون بعد از گذشت یک مدت کوتاه و اتمام پروسه ایندکسینگ باید دوباره به سراغ محتوای صفحه دسته بندی بروید و با آنالیز و تحلیل مجدد آن، نواقص و نقطه ضعفهای کتگوریتان را پیدا نمایید و محتوای آن را آپدیت کنید.
سخن پایانی
در این مقاله ۰ تا ۱۰۰ تمامی تکنیکهای سئو صفحات دسته بندی مرور شد، اگر صاحب یک سایت خدماتی یا فروشگاهی هستید و با سئو صفحات کتگوری سروکار دارید و گیجشده اید که باید با این همه صفحه مشابه چه کار کنید تا بتوانید به لینک یک موتورهای جستجو برسید فقط کافی است که با دقت تکنیکهای سئو کتگوری معرفی شده در این مقاله را روی وب سایتتان پیاده سازی کنید تا سادهتر از آب خوردن، بهترین رتبههای موتورهای جستجو را تصاحب کنید.
خوشحال میشم نظرات و سوالات خودتون رو برام بنویسید. Comment Section