اهمیت سئو چیست؟ + ۱۲ دلیل مهم بودن سئو که حتما باید بدونی!

مشاهده فهرست مطالب

این روزها سئو مثل یک بمب انفجاری در صنعت بازاریابی سروصدا به پا کرده است و اکثر فعالان جهان بازاریابی معتقد هستند که برای برندینگ و رشد در رقابت پر تب و تاب دنیای کسب و کار امروز، باید از این روش فوق العاده موثر دیجیتال مارکیتگ به نام سئو (SEO) کمک بگیریم! … در این مقاله همراه من باشید تا کشف کنیم که دلایل اهمیت فوق العاده بالای سئو در بازاریابی دنیای امروز چیست؟

چرا سئو سایت مهم است؟

آیا تا به حال از خودتان سوال کرده‌اید که چرا وقتی کلمه یا عبارت خاصی را درگوگل سرچ می‌کنید برخی از سایت‌ها در صفحه اول و یا حتی لینک‌های ۱ تا ۳ نمایش داده می‌شوند و برخی از سایت‌های دیگر، در اعماق نتایج گوگل دفن شده و ناپدید هستند؟

سئو راز دیده شدن وب سایت‌ها در نتایج جستجو است!

سئو مجموعه‌ای از دستورات خاص مختلفی را شامل می‌شود که باید برای بهینه کردن وب سایت‌مان در بخش‌های مختلف داخل و خارج وب سایت‌‌مان انجام دهیم، تا سایت ما نزد گوگل اعتبار پیدا کند و در نهایت وب سایت ما در نتایج جستجوی کاربران دیده شود.

 

پس برای اینکه سایت کسب و کار شما در موتورهای جستجو دیده شود، چار‌ه‌ای ندارید جز اینکه از سئو کمک بگیرید اما حالا احتمالا این سوال مهم‌ برای شما ایجاد خواهد شد که دلایل اهمیت سئو چیست و چرا باید انقدر به خودمان زحمت بدهیم و دردسرهای سئو را به جان بخریم؟ در ادامه همراه من باشید تا ۱۲ دلیل اصلی که سئو را برای سایت شما واجب می‌کند را مرور کنیم.

الگوریتم‌های گوگل

قطعا وقتی ما وب سایتی راه اندازی می‌کنیم در قدم اول دوست داریم که وب سایت ما توسط افراد مختلف دیده شود اما دیده شدن سایت شما در گوگل به همین سادگی ها نیست چون الگوریتم‌های گوگل مثل سربازان شبانه روزی در هر لحظه مشغول رصد کردن و کاوش وضعیت وب سایت شما هستند تا دست از پا خطا نکنید و در این میان قواعد سئو که بر اساس دستور العمل‌های الگوریتم‌های گوگل تصویب شده‌اند به شما کمک خواهند کرد که دل الگوریتم‌های گوگل را به دست بیاورید و بتوانید به صدر نتایج موتورهای جستجو راه پیدا کنید.

مهم‌ترین الگوریتم‌های گوگل

  1. الگوریتم پاندا
  2. الگوریتم پنگوئن
  3. الگوریتم گورخر
  4. الگوریتم مرغ مگس خوار
  5. الگوریتم کبوتر
  6. الگوریتم پیج لایت
  7. الگوریتم رنک برین
  8. الگوریتم کافئین
  9. الگوریتم برت
  10. الگوریتم مام
  11. الگوریتم ای‌ای‌تی

افزایش ترافیک سایت

سایت بدون بازدید کننده هیچ سود و منفعتی که برای شما ایجاد نخواهد کرد هیچ بلکه به مرور زمان، خرج‌های ریز و درشتی را نیز برای کسب و کار شما خواهد تراشید و مخلص کلام اینکه هیچ فاجعه‌ای بدتر از داشتن یک وب سایت بدون ترافیک نیست! اما سئو از این فاجعه وحشتناک جلوگیری می‌کند و شما می‌توانید به کمک سئو در مرور زمان، ورودی‌های واقعی برای وب سایت‌تان جذب کنید.

 

 

افزایش اعتبار سایت

سئو به وب سایت شما، هویت و اعتبار می‌بخشد و موجب شناخته شدن سایت نزد گوگل و کاربرانش می‌شود، بدون کمک سئو وب سایت شما تنها شبیه یک شبح بی‌خاصیت خواهد بود با این تفاوت که با گذشت چند ماه از تولدش به خاطر ایندکس نشدن و راه نیافتن به میدان پررقابت نتایج گوگل و خودنمایی در برابر چشمان کاربران اینترنت، در زیر میلیون‌ها وب سایت زنده و پویای دیگر در گوگل دفن خواهد شد و به همین راحتی تمامی هزینه‌ها و زمانی که برای تاسیس وب سایت‌تان کرده‌اید به فنا خواهند رفت.

افزایش نرخ تبدیل

ممکن است وب سایت شما از کانال‌های مختلف مثل ایمیل، شبکه‌های اجتماعی و …. بازدیده‌کننده‌های واقعی هم داشته باشد اما در دل این دید و بازدیدها هیچ نوع خریدی رخ ندهد و سودی به شما نرسد، در چنین شرایطی با مفهوم مهمی به نام نرخ تبدیل (Conversion Rate) یعنی نسبت تعداد افرادی از بازدیدکنندگان سایت‌تان که به مشتری واقعی تبدیل شده‌اند و از شما خرید کرده‌اند سروکار داریم، در پروسه سئو با توجه به نکته‌ های ظریف بازاریابی و بهبود تجربه کاربران به طرز چشمگیری نرخ تبدیل نیز در سایت شما افزایش پیدا خواهد کرد و این موضوع یعنی سود خالص برای بیزینس شما!

 

 

بازگشت سرمایه

عدم بازگشت هزینه‌های پرداخت شده برای تبلیغات و بازاریابی یکی از مهم‌ترین مشکلات کسب و کارها محسوب می‌شود تا جایی که این ماجرای عدم بازگشت سرمایه بسیاری از مدیران بازاریابی و تبلیغات بیزینس‌های کوچک و بزرگ را ناامید کرده و همین مسئله به ظاهر ساده موجب انهدام یک کسب و کار می‌شود! بازگشت سرمایه (Return on Investment) که به اختصار ROI نامیده‌ می‌شود به همین مفهوم کلیدی اشاره دارد

سئو یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی اینترنتی محسوب می‌شود که میتواند نرخ (ROI) یا بازگشت سرمایه را در بیزینس‌ شما افزایش می‌دهد یعنی شما می‌توانید با خیال راحت برای سئو وب سایت‌تان هزینه کنید چون به احتمال زیاد تمامی این هزینه‌ها با ثمر نشستن تلاش‌هایتان و جذب کاربر و فروش دوباره به کسب و کار شما بازخواهند گشت.

امکان کنترل بازار

در فضای بازاریابی سنتی این امکان وجود دارد که رقبای تازه کار با چند تکنیک بازاریابی ساده و دم دستی و کمی پول خرج کردن به راحتی جای شما را در بازار بگیرند و به همین راحتی شما از صفحه رقابت حوزه کاریتان حذف شوید، اما در سئو از این خبرها نیست و وقتی شما چند سال برای سئو سایت‌ تان زحمت کشیده باشید رقبای تازه کار نمی‌توانند به همین سادگی‌ها رتبه‌های شما را در موتورهای جستجو تصاحب کنند، یعنی شما به کمک سئو می‌توانید مانع از جلو زدن رقبای تازه‌کار و پر ادعای‌تان از خودتان در بازی کسب و کار شوید.

جذب مشتریان بیشتر

قطعا جذب مشتری وفادار یکی از اولین دغدغه‌های هر کسب و کاری در آغاز مسیر تولد خود است، در دنیای بازاریابی سنتی، جذب مشتریان واقعی دردسرهای زیادی داشته و هزینه‌های مالی و زمانی هنگفتی طلب می‌کند اما در در مسیر جادویی و جذاب سئو از این خبرها نیست و شما می‌توانید تنها با صرف ۶ الی ۱۲ ماه زمان، به راحتی با رتبه گرفتن در موتورهای جستجوی گوگل، هزاران مشتری واقعی داشته باشید.

برندینگ

برندینگ یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری محسوب می‌شود، در پروسه برندینگ بدنه، هویت و روح یک کسب و کار شکل می‌گیرد و مشتریان کسب و کار نیز با همان هویت خلق شده یک بیزینس را می‌شناسند و حالا در دنیای بازاریابی امروز سئو نقش حیاتی و اساسی در استراتژی برندینگ بیزینس‌ها ایفا می‌کند به این صورت که سئو به وب سایت و شبکه‌های اجتماعی یک کسب و کار در فضای اینترنت جان می‌بخشد و زبان گفتگوی بیزینس‌ها با کاربران در دنیای دیجیتال می‌شود، در جهان دیجیتالی امروز برندینگ بدون سئو یک رویای دست نیافتنی است!

 

 

رقابت با رقبا

اگر صاحب یک کسب و کار نوپا باشید شاید امکان رقابت با غول‌های بزرگ اقتصادی صنعت کاری‌تان برای شما یک رویای دست نیافتنی محسوب شود اما به کمک سئو این رویا رنگ حقیقت پیدا می‌کند و شما می‌توانید به کمک سئو با حرکت کردن به سمت اقیانوس آبی جهان کسب و کارتان به بخشی از بازار دست پیدا کنید که رقابت کمتری در آن وجود دارد اما سود و پول خوبی می‌توان از آن بیرون کشید، به کمک سئو و رتبه گرفتن در موتورهای جستجو می‌توان به راحتی در این بخش از بازار خودنمایی کرد و نرم نرمک وارد بازی رقابت با رقبای قدر و نام‌ آشنای هر حوزه‌ای شد.

ایجاد اعتماد

تا اعتماد نسبت به یک کسب و کار در ذهن مخاطبانش ایجاد نشود هیچ نوع رابطه موثر و فروش و خلق سودی ایجاد نخواهد شد، در دنیای کسب و کار امروز که با بمباران تولد کسب و کارهای کوچک وبزرگ و هجم وسیعی از تبلیغات راست و دروغ، مواجه هستیم، اعتماد زایی در قلب مشتریان دشوار تر از پیدا کردن یک سوزن در انبار کاه است ! اما سئو متواند در حل این مساله به شما کمک کند چون بن مایه تمامی تکنیک‌ها و در نهایت هدف سئو ایجاد حس بهتری در قلب کاربران است و در نتیجه وقتی شما روی سئو وب سایت‌تان کار کنید بذر اعتماد و صمیمیت نیز در قلب مشتریان شما جوانه خواهد زد.

بهبود تجربه کاربران

اگر صاحب یک کسب و کار فیزیکی در دنیای آفلاین باشید حتما به این موضوع توجه می‌کنید که مشتریان در بدو ورود به مغازه شما احساس خوبی را تجربه کنند، احساسی که مشتریان در مغازه‌های دنیای واقعی تجربه می‌کنند، در فروشگاه‌های اینترنتی تجربه کاربری (User Experience) نام دارد، مجموعه دستور العمل‌های سئو برای بهینه سازی وب سایت نیز با هدف بهبود همین تجربه و ایجاد احساس راحتی بیشتر برای کاربران در وب سایت‌ها تدوین شده است و یعنی شما با سئو کردن وب سایت‌تان در نهایت احساس راحتی و تجربه بهتر را به کاربران آینده وب سایت‌تان هدیه می‌دهید.

مقرون به صرفه بودن

اگر بخواهم رو راست باشم سئو یک روش بازاریابی کم خرج محسوب نمی‌شود و اگر بخواهید در رقابت پر تب و تاب سئو به نتیجه برسید باید دست به جیب شوید اما در صورتی که حوزه‌ کاری‌شما پر رقابت نباشد و عجله‌ای هم برای دست یابی به نتیجه نداشته باشید می‌توانید خیلی راحت و بدون دردسر با کم‌ترین هزینه دستاوردهای درخشانی را در سئو سایت‌تان خلق کنید و راحت‌تر از آب خوردن بهترین رتبه‌ها در کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در موتورهای جستجو صاحب شوید و بار هزار ساله بیزینس‌تان را در یک شب ببنید.

آیا سئو برای تمام مشاغل مهم است؟

سئو یکی از جذاب‌ترین روش‌های بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ محسوب می‌شود که تقریبا تمامی کسب و کارها می‌توانند از آن برای رسیدن به اهداف متفاوتی مثل برندینگ، ایجاد فروش و …. استفاده کنند، یعنی اینکه اگر محصولات یا خدمات شما به گونه‌ای است که مشتریان احتمالی کسب و کارتان اهل اینترنت و دنیای دیجیتال هستند و در گوگل پیرامون نیازهای‌ شان سرچ می‌کنند، قطعا سئو برای شما یک روش بازایابی منحصر به فرد محسوب می‌شود که به هیچ وجه نباید آن را از دست بدهید.

چرا سئو هیچوقت متوقت نمی‌شود؟

احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند که سئو یک پروسه پایان ناپذیر است و شما باید همیشه حواس‌تان به آن باشد، اما سوال اصلی اینجا است که خب چرا سئو هیچوقت تمام نمی‌شود؟ وقتی ما تمام دستورالعمل‌های اصلی بهینه سازی وب سایت‌مان را انجام دادیم، چرا یک نقطه پایان برای این ماجرا وجود ندارد که خستگی در کنیم و کارمان تمام شود؟

پاسخ شما تنها در دو مورد خلاصه می‌شود :  آپدیت‌های گوگل و عملکرد رقبا!

آپدیت‌های گوگل

گوگل مثل یک محقق نخبه هر روز و در هر لحظه مشغول تحقیق و کنکاش در اعماق ذهن کاربران است تا لایه‌های عمیق‌تری از نحوه عملکرد مغز و رفتار کاربرها در دنیای پر رمز و راز اینترنت را کشف کنند و بر اساس نتایج همین اکتشافات، دستی بر سرو روی قواعد و قوانین کهنه خود بکشد پس دستور العمل‌های سئو همیشه ثابت نیست و به مرور زمان و هوشمند تر شدن کاربران و گوگل، پیشرفته‌تر شده و آپدیت می‌شوند و حالا با این شرایط شما نیز همیشه باید گوش به زنگ باشید و حواس‌تان به آپدیت بودن دانش خودتان از سئو و وضعیت بهینه سازی سایت‌تان باشد تا در بازی پر رقابت سئو از رقبا جانمانید.

عملکرد رقبا

رقبای شما در دنیای اینترنت بیکار نمی‌شینند تا رشد و پیشرفت روزانه شما را تماشا کنند بلکه به موازات تلاش‌های شبانه روزی شما برای سئو وب سایت‌تان و دستیابی به جایگاه‌ های بهتر در موتورهای جستجو رقبای شما در حوزه کاریتان نیز شبانه روزی در حال سئو و بهینه سازی سایت‌های‌شان برای رسیدن به رتبه‌های بهتری هستند پس با این اوصاف بازی رقابت سئو هیچوقت تمامی نمی‌شود و یک جنگ شبانه روزی پایاپای محسوب می‌شود که برای رسیدن به دستاوردهای درخشان درآن باید بدون وقفه با نهایت تلاش و چاشنی هوشمندی و ذکاوت در حرکت بود.

سئو شامل چند بخش است؟

دستور العمل‌های سئو به سه بخش سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال تقسیم می‌شوند، برای اینکه در فرایند سئو و بهینه سازی سایت به نتایج درخشان دست پیدا کنید و بتوانید رتبه‌های برتر حوزه کاریتان را در موتور جستجو تصاحب کنید باید در هر سه بخش سئو تخصص و تجربه کافی داشته باشید و با دقت و به صورت اصلی وب سایت‌تان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

سئو داخلی سایت (On-page SEO)

همانطور که باید در یک فروشگاه فیزیکی یکسری از کارها را داخل فروشگا‌ه‌مان راست و ریست کنیم تا آماده پذیرش مشتری شویم در فرایند سئو وب سایت نیز باید داخل سایت‌‌مان در راستای قواعد و دستور العمل‌های سئو تغییرات مثبتی ایجاد کنیم که این تغییرات داخلی در دنیای دیجیتال، سئو داخلی یا سئو آن پیج نام دارد.

موارد سئو داخلی

  1. سئو تصاویر
  2. سئو عناوین
  3. نوشتن متادسکریپشن‌ها
  4. بهینه‌سازی لینک‌های داخلی
  5. تولید محتوا و …

 

 

سئو خارجی سایت (Off-page SEO)

فارغ از کارهایی که باید داخل سایت‌مان انجام دهیم، درمسیر سئو و بهینه سازی وب سایت‌مان وظایفی مثل انتشار بک لینک، رپورتاژ آگهی، تبلیغات آنلاین و …داریم که باید برای انجام دادن آن‌ها در دنیای خارج از چهار چوب وب سایت‌مان پرسه بزنیم که در اصطلاح تخصصی به این دسته از تسک‌های سئو، سئو خارجی یا سئو آف پیج گفته می‌شود.

موارد سئو خارجی

  1. لینک سازی خارجی
  2. تبلیغات آنلاین
  3. سوشال مدیا مارکتینگ
  4. ایمیل مارکتینگ
  5. امضای محتوا
  6. منشن بدون لینک و…

سئوی تکنیکال (Technical Seo)

تسک‌های سئو تکنیکال همان کارهای فنی هستند که در پشت صحنه وب سایت شما دور از چشم کاربران و کرالرهای گوگل انجام می‌شوند اما نتیجه انجام این تسک‌ها مثل بهینه سازی سرعت، پیاده سازی اسکیما، بهبود امنیت و …. راحتی و احساس بهتری برای کاربران ایجاد می‌کند، فراموش نکنید که سئو تکنیکال یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو وب سایت محسوب می‌شود و بدون توجه به تکنیکال سئو شما هیچ شانسی برای رتبه گرفتن در نتایج جستجو گوگل نخواهید داشت.

موارد سئو تکنیکال

  1. بهینه سازی سرعت
  2. افزایش امنیت
  3. بهینه سازی ساختار کدها
  4. استفاده از نقشه سایت
  5. بهینه سای لینک‌های شکسته

چه تفاوتی میان سئو و بازاریابی دیجیتال است؟

برخی از تازه واردهای دنیای مارکتینگ به اشتباه تصور می‌کنند که سئو همان بازاریابی دیجیتال است اما فراموش نکنید که این طرز فکر کاملا غلط است چون بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing) یک جهان پر رمز و راز گسترده محسوب می‌شود که سئو تنها یکی از شاخه‌های آن است که کسب و کارها می‌توانند در صورت نیاز و صلاحدید مشاور بازاریابی بیزینس خود، از آن برای رشد و توسعه پیشرفت برندشان کمک بگیرند.

چطور سایت مان را سئو کنیم؟

حالا که با اهمیت سئو و نقش فوق العاده مهم آن در رشد کسب و کارهای کوچک و بزرگ آشنا شده‌اید وقت آن است که به این مسئله بپردازیم که چطور از سئو برای رشد کسب و کارمان استفاده کنیم و یا سوال بهتر است نکه چطور باید وارد میدان رقابت پر تب و تاب سئو شویم ؟به صورت کلی برای ورود کسب و کارتان با رقابت سئو ۲ راه بیشتر ندارید! راه اول اینکه خودتان سئو یاد بگیرید و راه دوم اینکه سئو وب سایت‌تان را برون سپاری کنید اینکه کدام راه بهتر است کاملا بستگی به شرایط فعلی کسب و کار شما دارد.

یادگیری سئو

یادگیری سئو به همین راحتی‌ها که فکرش را می‌کنید نیست چون شما باید ماه‌ها زمان برای یادگیری مفاهیم اولیه سئو صرف کنید و بعد از مسلط شدن روی مباحث تئوری با کسب تجربه و کارآموزی و … آماده کار کردن روی پروژه‌های واقعی شوید، پس با این اوصاف اگر برای انجام سئو عجله ندارید و یا با قصد کسب درآمد از این تخصص، می‌خواهید وارد مسیر سئو شوید می‌توانید یادگیری سئو را شروع کنید. برای آشنایی بیشتر با این مورد به مقاله بهترین منابع یادگیری سئو سر بزنید.

منابع یادگیری سئو

  1. دوره‌های آموزشی
  2. سایت‌های ایرانی
  3. سایت‌های فارسی
  4. کانال‌های یوتیوب
  5. پیج‌های اینستاگرام
  6. کانال‌های تلگرام و….

پیش از بررسی ادامه مقاله و تا در قسمت یادگیری سئو هستیم بهتون توصیه می کنیم به مقاله بهترین دوره سئو هم سر بزنید که توی اون لیستی از بهترین دوره های آموزش سئو رو به همراه ویژگی های هرکدوم قرار دادیم.

برون سپاری پروژه‌ سئو

در صورتی که بودجه کافی دارید و علاقه‌ یا وقت کافی برای یادگیری سئو ندارید می‌توانید سئو وب سایت‌تان را به متخصصین با تجربه این حوزه بسپارید و با پرداخت مبلغ توافقی به یک متخصص سئو یا تیم سئو پروژه سئو سایت‌تان را برون سپاری کنید البته فراموش نکنید با برون سپاری سئو سایت‌تان با زمان و سرمایه مالی کسب و کارتان ریسک خواهید کرد پس حتما باید کار را به کاردان بسپارید و تنها از تیم‌های سئو حرفه‌ای و متخصص در این حوزه برای سئو سایت‌تان کمک بگیرید تا زمان و سرمایه‌تان هدر نرود.

۷ فاکتور مهم برای انتخاب تیم سئو

  1. رزومه کاری
  2. نتایج پروژه‌های قبلی
  3. نظر کارفرمایان قبلی
  4. قیمت
  5. میزان تعهدات
  6. رفتار حرفه‌ای
  7. میزان تخصص

اگر قصد برونسپاری پروژه سئو سایت خود را دارید بهتون توصیه می کنیم به مقاله بهترین شرکت سئو سر بزنید.

سخن پایانی

در این مقاله مهم‌ترین دلایل اهمیت سئو در بازاریابی دیجیتال مرور شد، امروزه سئو به یکی شاه ‌کلید‌های مسیر بازاریابی کسب و کارها برای حرکت در جاده رشد و توسعه تبدیل شده است، اگر شما هم صاحب یک بیزینس نوپا و یا حتی نام آشنا هستید شک نکنید که برای زنده نگه داشتن نام و هویت برندتان باید از سئو کمک بگیرید، راستی شما چه تجربه‌ای از اهمیت  استفاده از سئو در کسب و کار دارید که فکر می‌کنید جای آن در این مقاله خالی است؟ …. حتما در بخش کامنت‌ها برای من و خوانندگان این مقاله بنویسید.

خوشحال میشم نظرات و سوالات خودتون رو برام بنویسید. Comment Section

  1. سلام
    در بخش سئو خارجی ما باید چندتا بک لینک یا چندتا رپورتاژ بریم که برامون نتیجه ساز باشه؟

    1. سلام
      ببینید عدد نداره… واقعا به سایت شما بستگی داره وضعیت فعلی سایت به چه صورت هستش اینکه اصلا وقتش هست بک لینک براش زده بشه یا ن هنوز زوده
      پس در قدم اول سایت خودتون رو انالیز کنید بعد اون رقبا رو انالیز کنید و دراخر دستتون میاد که به چه صورت باید چه پلنی برنامه ریزی کنید

  2. سلام داخل سئو اف پیج باید چقدر هزینه کنیم؟

    1. سلام
      ببینید سوالتون خیلی کلیه! روی چه کلماتی؟ وضعیت سئو اف پیج کامله؟ رقیب ها چقدر هزینه کردن؟
      ی وقتی هست سایت تازه نفس هستش روی این سایت نباید به اون صورت هزینه کرد و بک لینک های زیادی گرفت چون ضرر میشه. حالا به کنار اون مثلا کلمه کلیدی خرید هواپیما یک هزینه سنگینی برای هزینه اف پیج اب میخوره پس کاملا نسبت به پروژه میشه نظر داد و تحلیل اون پروژه

  3. سلام داخل قسمت اهمیت سئو درباره سئو اف پیج صحبت کرده بودید. ما چطوری میتونیم سئو اف پیج خودمون رو انالیز کنیم؟

    1. سلام شما میتونید هم به صورت دستی این کار رو انجام بدید با انالیز و برسی های خودتون و هم به کنار اون میتونید از ابزارهای آنلاین و ابزارهای چک کردن سئو اف پیج استفاده کنید که خب ابزارها خوب هستن اما بهشون اکتفا نکنید
      اگر اطلاعاتی راجب این ابزارها ندارید و میخواستید بدونیم از کدوم موارد باید استفاده کنید من داخل مقاله چک کردن سئو سایت ۱۷ تا ابزار معرفی کردم دوست داشتید بهش یک سر بزنید و نگاهی بهش بندازید احتمالا بدردتون میخوره
      اینم لینک: https://aminhashemy.ir/seo-checklist

  4. سلام مخفف SERP رو بیشتر توضیح میدید؟

    1. سلام
      بزار برات با یک مثال توضیح بدم برای مثال همین سرچ میکنی اهمیت سئو و بعد براتون نتایجی به نمایش داده میشه، گوگل به شما ۱۰ لینک یعنی ۱۰ سایت بهتون گیشنهاد میکنه
      به همین نتایجی که گوگل در صفحه اول به شما در حال نمایش هست serp میگویند به همین راحتی

  5. سلام
    طبق گفته شما در قسمت اهمیت سئو یعنی الان ما سایتی بزنیم و اون رو سئو کنیم چه تحویلی در سایت ما ایجاد میشه؟

    1. سلام
      خب طبیعتا باعث افزایش فروش شما میشه، سایت زدن یک قدم برای شروع افزایش فروش هست بلکه با سئو کردن سایت خودتون این کار رو اجرایی میکنید.
      بزارید اینجوری براتون مثال بزنم شما با سایت زدن یک مغازه تاسیس میکنی و با سئو کردن دارید تبلیغات اون مغازه رو انجام میدید، و توسط سئو کردن به صفحه اول گوگل راه پیدا کنید یعنی لوکیشن اون مغازه رو به شلوغ ترین مکان اون صنف میارید.
      اینجوری هستش که افراد زیادی از سایت شما بازدید میکنند پس درنتیجه رابطه مستقیم هم با افزایش فروش شما خواهد داشت.

  6. سلام
    چند وقتی هست که سایت خودمو دارم سئو میکنم ولی هرکاری میکنم رقیبم همیشه لینکش بالاتر از من هست دیگه واقعا نمیدونم باید چکار کنم موردی هست پیشنهاد بدید؟

    1. سلام
      به نظرم وقتشه که رقبای خودتون رو انالیز کنید تا متوجه بشید که رقیبتون دقیقا از چه مواردی بیشتر بهره می برد و باعث میشه که سایت شما نتونه رقیب رو جا بزاره
      اگر نمیدونی چطوری باید رقیب خودتون رو تحلیل کنی کافیه ویدیویی که برات داخل همین مقاله گذاشتم رو ببینی
      تا حد زیادی کارت رو راه میندازه برات لینک مستقیم به این ویدیو رو هم الان میزارم تا دسترسیش برات راحتر باشه:
      https://aminhashemy.ir/importance-of-seo/#%D8%B1%D9%82%D8%A8%D8%A7(%D9%88%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D9%88)
      میتونیم بهتون خدمت مشاوره هم پیشنهاد بدم که برای درخواست کافیه از صفحه ارتباط با ما فرم رو پر کنید

  7. سلام خدمت شما و عرض خسته نباشید.
    پست زیبایی بود و ما را آگاه کرد
    حال سوالی که وجود داره، ایا شرکتی هست که ما بتونیم با خیال راحت سئو سایت خودمان را بهشون بسپاریم؟
    پیشاپیش از راهنمایی شما سپاسگزارم.

    1. سلام ممنون، شما لطف دارید
      بله صد در صد هم میتونید این مورد رو به ما بسپرید و در خدمت شما باشیم هم میتونید از مقاله زیر ۱۰ تا از شرکت های سئو رو براتون معرفی کردم و براتون اطلاعات تماس و… هم قرار دادم که میتونید بهش دسترسی داشته باشید
      https://aminhashemy.ir/seo-company

  8. با عرض سلام و خسته نباشید بابت این مطلب زیباییه که نوشتید
    سوالی پیش امد با توجه به گفته شما سئو به دو بخش سئو داخلی و خارجی تقسیم می شود
    ایا باید هر دو رو انجام داد یا میتوان فقط به یک مورد بسنده کرد؟ اگر پاسخ بله هست کدوم مورد مهم تر هستش؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام ممنون لطف دارید شما
      سئو داخلی و سئو خارجی وابسته به هم هستن یعنی اگر بخواهید در کلمه ایی رتبه ایی بگیرید باید این دو رو باهم انجام بدید و مثل زنجیر به هم وصل هستن یعنی به این صورت نیست مگر توی کلمات ساده بشه فقط با سئو داخلی رتبه گرفت.
      پس با توجه به این توضیحات نمیشه گفت فقط به یک مورد بسنده کرد برای رتبه گرفتن از طرفی هم اگر اوضاع سئو داخلی یک سایت خوب نباشد هرچقدر هم در سئو خارجی فعالیتی انجام داده شود هیچ نوع اثری نمیکند و انگار نه انگار
      با اینکه شاید نشه این دو مورد رو از هم جدا کرد اما خب فک کنم به اهمیت سئو داخلی پی بردید که خیلی مهمتر هستش

  9. سلام
    ی سوالی برای من پیش امد در قسمت بانس ریت اینکه اصلا بانس ریت چی هست و اهمیت سئو داره؟ ضرر داره برای سایتمون؟

    1. سلام
      Bounce rate همانطور که داخل متن گفته شد به معنی نرخ پرش هست
      برای مثال میگم کاربر روی تایتل سایت شما کلیک میکنه که وارد سایت بشه و محتوایی که نیاز داره رو دسترسی پیدا کنه
      حال همینکه سایت براش لود میشه ازش خارج میشه به هر دلیلی مثل: نبود همون محتوایی که نیاز داره و سرعت پایین سایت
      و خب این مورد از نظر گوگل خوب نیست و برای سایت شما حتما ضرر داره چون گوگل به فعالیت کاربر نگاه میکنه و میبینه که کاربر نیومده رفته 🙂
      با خودش میگه پس خبریه شاید مشکلی داره، در نتیجه افت رتبه میگیرید. امیدوارم کاملا متوجه موضوع شده باشید 😉

ارسال نظرات

کامل ترین چک لیست محتوا!

برای دریافت چک لیست جامع آپدیت محتوا که توسط خودم توی پروژه های مختلف هم استفاده میشه، میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید.