آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو محتوا + چک لیست [seo content]

مشاهده فهرست مطالب

اگر سئو رو یک پازل فرض کنیم، سئو محتوا (Seo content) یکی از مهم‌ترین تکه‌های این پازله که عدم توجه بهش، می‌تونه کل پازل سئو شما رو متلاشی کنه! سئو محتوا پل رسیدن شما به رتبه یک گوگله، پس اگر می‌خواین کاربرها سایت شما رو در رتبه یک گوگل ببین و واردش بشن، باید به خوبی اصول سئو محتوا رو یاد بگیرید و پیاده سازی کنید.

سئو محتوا چیز سخت و پیچیده‌ای نیست، مجموعه‌ای از قوانین رو شامل‌ می‌شه که زمان نوشتن و انتشار محتوای سایت‌مون باید بهش توجه کنیم، به همین سادگی! اگه می‌خواین سایت‌تون توی سخت‌ترین کلمات کلیدی بهترین رتبه‌ها رو داشته باشه نکات سئو محتوا این مقاله رو با دقت بخونید و اجرا کنید تا بهترین نتیجه‌ها رو توی سئو به دست‌ بیارید.

چک لیست سئو محتوا

 

این مقاله یک هدیه ویدیویی هم داره که توی اون اومدیم و آنالیز سئو محتوا روی صفحات مختلف از سایت های مختلف رو انجام دادیم و نکات قوت و ضعف هر صفحه رو بررسی کردیم که مکمل خیلی خوبی میتونه برای این مقاله باشه. ویدیو رو از طریق فرم زیر میتونی دریافت کنی.


     

     

    چک لیست کامل سئو محتوا در یک نگاه

    داشتن یک چک لیست از تموم کارهایی که قراره برای سئو یک محتوا انجام بدیم به ما کمک می‌کنه که تموم مراحل رو با دقت، در نظر داشته باشیم و هیچ موردی را جا نندازیم، پس بهتره قبل از اینکه وارد جزئیات هر مرحله از چک لیست سئو محتوا (seo content checklist) بشیم، نگاهی اجمالی به کل این چک لیست داشته باشیم.

    1. تحقیق کلمه کلیدی
    2. مشخص کردن کانسپت کلمه کلیدی
    3. انتخاب عنوان مناسب
    4. بهینه سازی یوآرال
    5. استفاده از تگ های H مناسب
    6. ‌نوشتن حرفه‌ای پاراگراف اول
    7. تولید محتوای جامع و مفید
    8. استفاده از پاراگراف‌های کوتاه
    9. به کار بردن انواع لیست
    10. استفاده از جدول
    11. استفاده از لینک داخلی و خارجی
    12. استفاده از مالتی مدیا
    13. پاراگراف نهایی
    14. نوشتن متادسکریپشن
    15. استفاده از کدهای اسکیمای مورد نیاز
    16. بررسی موبایل فرندلی بودن محتوا
    17. بازبینی و ویراستاری محتوا و انتشار
    18. آپدیت محتوا

    تحقیق کلمه کلیدی (Keyword Research)

    از قدیم گفتند خشت اول چون نهد دیوار کج، تا ثریا می‌رود دیوار کج!

    داستان تحقیق کلمه کلیدی یا همون کیورد ریسرچ هم مثل دیوار چیدنیه که اگه اولشو اشتباه بریم تا آخرش همه چیو خراب کردیم  رفته! پس برای اینکه دچار این مشکل نشیم بهتره قدم به قدم تحقیق کلمه کلیدی محتوامونو انجام بدین تا یک نتیجه مناسب به دست بیاریم.

    اول از همه بهتره بدونید که کلمه کلیدی یا همون (Keyword)، کلمه‌ای هست که قصد داریم سایت‌مونو بر اساس اون سئو کنیم تا وقتی کاربرها اون کلمه رو سرچ می‌کنن صفحه سایت ما براشون توی لینک یک گوگل نمایش داده بشه؛ عبارت کلیدی یا (Key Phrase) کلمات کلیدی چند سیلابسی هستند که بیشتر از یک کلمه رو شامل می‌شن، مثل عبارت کلیدی این صفحه سایت من که (سئو محتوا) هست.

    حالا وقتشه که قدم به قدم، تحقیق کلمه کلیدی رو برای نوشتن یک محتوا یاد بگیریم:

    ۱- تعیین کانپست کلمه کلیدی

    کانسپت یا (Concept) در لغت به معنای مفهوم انتزاعی هست و توی سئو منظورمون از کانسپت کلمه کلیدی، جنس محتوایی هستش که از درک نیاز کاربر از سرچ اون کلمه کلیدی درک می‌کنیم.

    درک کانسپت کلمه کلیدی با سرچ کردن اون کلمه توی سئو و بررسی سایت‌های رقیبی که رتبه گرفتند به دست میاد، این‌طوری می‌فهمیم نیاز کاربر از سرچ کردن کلمه کلیدی X چی بوده. برای اینکه این موضوع رو بهتر یاد بگیریم بیاین سه تا مثال رو بررسی کنیم.

    مثلا می‌خوام بدونم کانسپت کلمه مدل مانتو چیه، وقتی توی گوگل سرچش می‌کنم می‌بینم که اکثر محتواها عکس محور هستند و پس نیاز کاربر از این کلمه کلیدی دیدن عکس به تعداد زیاده پس منم باید توی محتوا عکس زیادی قرار بدم.

    مدل مانتو

    حالا عبارت کلیدی آموزش مثلثات دهم تجربی رو بررسی می‌کنیم، همونطور که می‌بینید، ۱۰۰% محتواها ویدئو هستند پس نیاز کاربر از این عبارت کلیدی ویدئو هست.

    سرچ جمله آموزش مثلثات دهم تجربی

    کلمه کلیدی آخری که می‌خوایم بررسی کنیم، سئو چیست هست و طبق عکس زیر می‌بینید که محتواها برتر مقاله هستند پس نیاز کاربر از این عبارت کلیدی، خوندن متن هست.

    عکس کوئری سئو چیست

    ۲-پیدا کردن کلمات کلیدی اصلی و فرعی

    یادتو نره یک مقاله می‌تونه بیشتر از یک کلمه کلیدی داشته باشه که هم کانپست خودش هست و باید توی  یک محتوا کار بشه و ما این دسته از کلمات رو کلمات کلیدی فرعی در نظر می‌گیریم، مثلا مقاله‌ای که مشغول خوندنش هستید، کلمه کلیدی اصلیش سئو محتوا و کلمات کلیدی فرعی او شامل موارد زیر هست:

    • آموزش سئو محتوا
    • سئو محتوا چیست
    • چطور محتوا رو سئو کنیم
    • اصول سئو محتوا
    • نکات سئو محتوا
    • چک لیست سئو محتوا و …

    برای اینکار باید از اکسل کلم کلیدی استفاده کنید که آموزش آن را در ویدیو بالا می بینید

    ۳- مشخص کردن لانگ تیل‌ها (long tail keywords)

    لانگ تیل‌ها یا کلمات کلیدی دم دراز رو می‌تونید توی بخش سرچ‌های پیشنهادی گوگل پیدا کنید، لانگ تیل‌ها می‌تونن کاربرهای زیادی رو برای مقاله شما بیارن و در نتیجه ترافیک سایت شما رو بیشتر کنند.

    ۴- مشخص کردن کلمات کلیدی ال‌اس‌آی (LSI Keywords)

    فرض کنید توی محتوا شما درباره واژه (شیر) صحبت می‌کنید، خب بنظر شما توی این موقعیت، گوگل و کاربرها از کجا باید بفهمند که منظور شما از واژه شیر، کدوم شیره؟ شیر جنگل، شیر آب، شیر خوردنی یا ….

    کلمات ال‌اس‌آی اینجا به کمک شما میان و می‌تونید به کمک اون‌ها مفهوم کلمه کلیدی رو برسیونید. مثلا اگر منظورتون از شیر، حیوانه، کلماتی مثل جنگل، وحشی، شکار و …. کلمات ال‌اس ای شما می‌شن.

    انتخاب عنوان مناسب یعنی شانس بیشتر برای کلیک بیشتر

    عنوان جذاب می‌تونه شانس شما رو برای به دست آوردن کلیک بیشتر، افزایش بده پس سعی کنید توی عنوان نویسی محتوا خلاقانه عمل کنید و عنوانی متفاوت نسبت به سایر رقبا بنویسید.

    از چه چیزهایی در عنوان استفاده کنیم؟

    1. عددها
    2. کلمات انگلیسی معادل کلمه کلیدی
    3. ایموجی: می‌‌تونید از سایت emojiall استفاده کنید
    4. کلمه کلیدی
    5. علامت‌ها مثل : ()، []، +، (|) یا …
    6. کلمات جنجالی مثل: راز، شگفت انگیز، هیجان‌انگیز و ..
    7. کوتاه بودن
    8. سوال برانگیز بودن
    9. سوال پرسیدن از کاربر
    10. عبارت معکوس : چطور یک محتوای افتضاح بنویسیم!؟
    11. کلمات احساسی
    12. متفاوت بودن با سایر عنوان‌ها
    13. استفاده از درصد : (%)
    14. صفات عالی مثل : بهترین، بدترین، جالب‌ترین و …

    نوشتن عنوان سئو برای مقاله یکی از سخت‌ترین بخش‌های سئو محتوا هست.

    بهینه سازی یوآرال (URL)

    اول از همه بهتره بدونید آدرس صفحه شما که تو یک باکس جستجو نوشته شدهURL مقاله‌تون هست، توی عکس زیر می‌تونید یک نمونه یوآرال‌ سئو شده  رو ببینید.

    ۱۰ نکته برای بهینه سازی یو ارال

    1. استفاده از دامنه واضح
    2. کوتاه باشد
    3. ترجیح انگلیسی
    4. مرتبط با کلمه کلیدی صفحه
    5. استفاده از خط فاصله (دش) در صورت چند کلمه ای بودن
    6. استفاده از حروف کوچک
    7. عدم استفاده از URLهای یکسان در صفحات مختلف
    8. استفاده کمتر از اسلش
    9. تشکیل شدن از افعال ساده
    10. عدم استفاده از حروف اضافه

    استفاده از تگ های H مناسب

    تگ‌های H می‌تونند محتوا رو برای کاربرهای سایت شما خوانا تر کنند و همچننین بخش‌های مهم‌تر رو برای گوگل مشخص کنند، هر محتوا شامل یک تگ H1 هست که مربوط به عنوان اون می‌شه و ما براساس نیاز از تگ‌های H1،  H2، H3، H4 و H5 استفاده می‌کنیم، اگه  نحوه درست استفاده از هدینگ‌های H رو بلد نیستید پیشنهاد می‌کنم ویدئو زیر رو ببینید:

    ‌نوشتن حرفه‌ای پاراگراف اول

    شاید براتون جالب باشه که بدونید اکثر کاربرها فقط ۲۰%  ابتدایی مقالات رو در اینترنت رو می‌خونند و باقی محتوا رو اسکرول می‌کنند پس به نفعتونه در بخش از محتوا که تموم کاربرها با دقت میخوننش، اصل مطلب رو به صورت جذاب و مفید بیان کنید تا کاربر ترغیب شه تا پایان محتوا باهاتون همراه باشه، اکثر مقالاتی که مقدمه جذابی ندارن نرخ پرش یا همون بانس ریت‌شون خیلی بالاس و این یعنی همیشه باید به فکر نوشتن یک مقدمه بی‌نظیر باشید.

    مهم‌ترین نکات زمان نوشتن مقدمه مقاله چیه؟

    1. سریعا به سراغ اصل مطلب رفتن
    2. عدم اضافه گویی
    3. ایجاد یک سوال چالش برانگیز
    4. استفاده از بازاریابی محتوا
    5. اشاره به اینکه قرار است در مقاله چه موضوعی پرداخته شد
    6. استفاده کلمات کلیدی
    7. برانگیختن کنجاوی خواننده

    تولید محتوای جامع و مفید

    بعد ازاینکه مقدمه رو نوشتید وقت تولید محتواس، یادتون باشه که زمان تولید محتوا فقط به نیاز کاربر از خوندن محتوایی که مشغول نوشتنش هستید فکر کنید و تمام تلاشتونو بکنید تا محتوایی رو بنویسید که کاربر بعد از خوندنش بگه: آخیش همونی بود که می‌خواستم و هیچ سوال بی جوابی توی ذهنش باقی نمونده باشه. این مهم‌ترین راز محتوا نوشتن به سبک حرفه‌ای هاست!

    افزونه یوست سئو یکی از محبوبترین افزونه های برای طراحان سایت با وردپرس میباشد، این افزونه برای تایید بر محتوای باکیفیت مقالات بسیار زیادی دارد. در بخشی از این مقاله ها آمده:

    Content SEO is a key part of any SEO strategy. Without content, your site can’t rank in search engines. It’s, therefore, crucial to write and structure quality content! This ultimate guide covers the most important areas of content SEO

    سئوی محتوا بخش کلیدی هر استراتژی سئو است. بدون محتوا، سایت شما نمی تواند در موتورهای جستجو رتبه بندی کند. بنابراین، نوشتن و ساختار محتوای با کیفیت بسیار مهم است! این راهنمای نهایی مهم ترین زمینه های سئو محتوا را پوشش می دهد. اگر می خواهید یاد بگیرید که چگونه محتوایی ایجاد کنید که رتبه بندی می کند، ادامه مطلب را در سایت سئو یوست را بخوانید.

    مهم‌ترین نکات برای نوشتن بهترین محتوا

    1. توجه دقیق پرسونای مخاطب هتدف
    2. استفاده از پاراگراف‌های کوتاه
    3. غنی بودن محتوا
    4. توجه به کانسپت کلمه کلیدی
    5. توجه به بهینه بودن محتوا
    6. پاسخ به تمامی سوالات احتمالی کاربر
    7. کامل‌تر نوشتن محتوا نسبت به تمامی رقبا
    8. استفاده از منابع معتبر فارسی و انگلیسی

    به کار بردن انواع لیست

    یکی از مهم‌ترین اهداف ما از سئو محتوا، خواناتر شدن مطلب برای کاربره و یکی از کارهایی که خیلی می‌تونه مطلب رو برای کاربرها خوانا تر کنه استفاده از لیست‌های بالت‌ دار یا شماره داره، پس زمان‌هایی که توی محتوا نیاز داشتید چندتا مورد رو نام ببرید و نیازی به نوشتن پاراگراف‌ طولانی نبود حتما از لیست استفاده کنید.

    استفاده از جدول

    کاربرها عاشق بخش‌هایی از محتوا هستند که در یک نگاه، بتونند کلی اطلاعات مفید و جامع کسب کنند و جدول برای این کار بی‌نظیره، شما می‌تونید بعضی از اطلاعات محتوا رو در قالب جدول به کاربرها ارائه کنید، گوگل هم به جدول توی محتوا واکنش خوبی نشون می‌ده و حتی گاهی اوقات برخی از جدول استفاده شده در محتوا رو مثل عکس زیر داخل سرپ، نمایش می‌ده.

    آشنایی با ۷ افزونه برتر جدول ساز وردرپرس

    اگر سایت‌تون غیر وردپرسی هست باید از دولوپر بخواین تا کد جدول رو بهتون بده اما اگر از سایت وردپرسی استفاده می‌کنید، می‌تونید از یکی از افزونه‌های زیر برای درست کردن جدول در وردپرس کمک بگیرید.

    1. TinyMCE Advanced
    2. Data Tables Generator by Supsystic
    3. League Table
    4. Pricing Table by Supsystic
    5. Responsive CSS3 Pricing Table
    6. TablePress
    7. wpDataTables

    استفاده از لینک داخلی و خارجی

    یکی از مهم‌ترین نکته‌هایی که سئو کارها زمان سئو محتوا فراموش می‌کنند، استفاده از لینک‌های داخلی و خارجیه! سعی کنید همیشه به صفحات مهم سایت‌تون با کلمه کلیدی اون صفحه لینک داخلی ایجاد کنید، تعدادشم بستگی به این داره که اون صفحه چقدر لینک داخلی می‌طلبه و لطفا توی این کار زیاده روی نکنید.

     

    لینک‌های خارجی هم‌ می‌تونه به اعتبار محتوای شما کمک کنه، البته فراموش نکنید هیچ وقت با کلمه کلیدی یک صفحه به سایت‌های دیگه لینک خارجی ندید چون این‌کار هیچ فایده‌ای براتون نداره و بهتره همیشه به سایت‌های معتبر لینک خارجی  به صورت دوفالو (Dofollow) بدید و در غیر این‌صورت از لینک‌های خارجی نوفالو (nofollow) استفاده کنید.

    استفاده از مالتی مدیا

    زمان تولید محتوا برای وب سایت‌تون، فقط به محتوای متنی بسنده نکنید و ازسبک‌های محتوای دیگه مثل ویدئو، عکس، پادکست، فایل دانلودی و … هم استفاده کنید تا کاربر بیشتر با محتوای سایت درگیر بشه و زمان بیشتری رو توی صفحه بمونه، البته استفاده از هرکدوم از این مالتی مدیاها نکته‌های ریزی داره که در ادامه بهتون می‌گم.

    ویدئو

    محتوای ویدئویی یکی از دوست‌ داشتنی‌ترین سبک‌های محتوا برای کاربرای اینترنته، بهتره همیشه توی محتواتون حداقل ۲ یا ۳ تا ویدئو قرار بدین، شما می‌تونید ویدئو رو به صورت مستقیم روی هاست سایت‌تون آپلود کنید و یا اینکه اون رو توی سایت‌های اشتراک ویدئو مثل آپارات و نماشا آپلود کنید و کدش رو توی صفحه‌تون امبد کنید، راستی اگر خودتون هم تولید محتوای ویدئویی نداشتید می‌تونید از محتواهای ویدئویی موجود استفاده کنید.

    اگه امبد کردن ویدئو رو بلد نیستید حتما ویدئو زیر رو ببینید:

    عکس

    وجود عکس، توی هر محتوایی واجبه، اگه می‌خواین محتواتون توی گوگل به راحتی رتبه بگیره باید به سئو تصاویر اهمیت بدید، در ادامه چندتا از مهم‌ترین نکاتی که باید برای سئو عکس‌ها رعایت کنید رو بهتون می‌گم.

    ۱۱ نکته برای سئو تصاویر

    1. نوشتن نام مناسب در ویندوز
    2. قرار دادن متن ALT
    3. نوشتن تایتل مرتبط
    4. عدم انتشار عکس غیر مرتبط
    5. فعال سازی لود تنبل
    6. کاهش حجم
    7. کیفیت مناسب
    8. اندازه های یکسان
    9. فعال سازی نقشه سایت تصاویر
    10. غیر فل سازی Hotlink
    11. لینک دهی از تصاویر

     

    پادکست

    در کنار ویدئو از محتوای صوتی هم کمک بگیرید، شما می‌تونید محتوای صوتی رو به صورت مستقیم توی سایت‌تون آپلود کنید یا از سایت‌های اشتراک پادکست مثل ناملیک و شنوتو کمک بگیرید.

    گیف

    گیف‌های متحرک، کمک زیادی به جذاب‌تر شدن محتوای شما می‌کنند فقط مراقب باشید زمان استفاده از گیف‌ها زیاده روی نکنید، برای پیدا کردن گیف‌های مرتبط با عنوان‌تون، بهتره طبق عکس زیر، موضوع مدنظرتونو سرچ کنیدو روی گزینه Toolsکلیک کنید و بعدش از منوی Type، گزینه GIF رو انتخاب کنید.

    فایل دانلودی

    یکی از کارهایی که اکثر سئوکارها زمان سئو محتوا فراموش می‌کنند، قرار دادن فایل دانلودی در محتوا هست، شما می‌تونید یک محتوای PDF مفید مرتبط با موضوع محتواتون آماده کنید و دانلود اون رو به عنوان هدیه به کاربر پیشنهاد بدید، این کار موجب می‌شه که کاربر تایم بیشتری رو توی محتوای شما بگذرونه و در نتیجه شانس شما برای رتبه گرفتن بیشتر می‌شه.

    قبل از بررسی نکات نوشتن پاراگراف آخر یک محتوای سئو شده از شما دعوت می کنیم به مقاله هرس محتوا هم سر بزنید.

    نوشتن پاراگراف نهایی

    پاراگراف نهایی، تیر خلاص شما در سئو محتوا هست، سعی کنید توی پاراگراف آخر، به کاربر یادآوری کنید که توی این مقاله چه نکته‌هایی بهش گفتید و چه چیزهایی یاد گرفته و حالا قراره چیکار کنه، حرکت طلایی شما توی این بخش، داشتن یک دعوت به اقدام حرفه‌‌‌ای یا همون CTAهست؛ این دعوت به اقدام می‌تونه مثلا درخواست کامنت گذاشتن یا اشتراک گذاری محتوا باشه.

    نوشتن متادسکریپشن (meta description)

    تموم بخشی از نتیجه جستجو که به یک سایت مربوطه، اسنیپت (snippet ) نام داره و بخشی که توی عکس زیر دورش مستطیل قرمز کشیدم، متا دسکریپشن هست و شما باید توی اون مهم‌ترین اطلاعات مربوط به محتوا رو به صورت جذاب بنویسید، نوشتن اصولی متا دسکریپشن باعث افزایش نرخ کلیک سایت شما می‌شه.

    نکات نوشتن متا دسکریپشن (meta description)

    1. به اندازه کافی بنویسید
    2. به هیچ وجه تکراری نباشه
    3. از کلمه کلیدی استفاده کنید
    4. جذاب بنویسید
    5. از ایموجی استفاده کنید

    استفاده از کدهای اسکیمای مورد نیاز

    استفاده از کدهای اسکیما به درک بهتر از گوگل از معنای هر بخش محتوای شما منجر می‌شه، اگر می‌خواین برای محتواتون همه چیز تمام بذارید برای استفاده کردن از کدهای اسکیما شک نکنید، گاهی اوقات اگه خوش شانس باشید کدهای اسکیما به صورت ریچ اسنیپت توی صفحه سرپ، براتون نمایش داده می‌شن، البته نمایش داده شدن یا نشدن ریچ اسنیپت، خیلی مهم نیست و در هر صورت تاثیر مثبت خودش رو برای بهبود رتبه محتوا میذاره.

    کدهای اسکیمای پیشنهادی برای سئو محتوا

    1. اسکیما ویدئو
    2. اسکیما تصویر
    3. اسکیما faq
    4. اسکیما مقاله
    5. اسکیما محصول و …

    یادتون نره که از کدهای اسکیما بر اساس نیاز محتوامون استفاده می‌کنیم، مثلا برای محتوای محصول از اسکیمای محصول و برای محتوای مقاله از اسکیمای آرتیکل استفاده می‌کنیم، اگر نحوه درست استفاده از کدهای اسکیما رو بلد نباشید زمان تست کد ارور دریافت می‌کنید و باید اصلاحش کنید؛ برای بررسی اسکیما صفحه می‌تونید از ابزار Rich Results Test کمک بگیرید.

    بررسی موبایل فرندلی بودن محتوا

    ریسپانسیو بودن سایت، ( درست نمایش داده شدن توی نسخه‌های موبایل مختلف) برای گوگل خیلی مهمه، پس حتما بعد از انتشار محتوا این مورد رو چک کنید و اگر با مشکلی مواجه شدید حتما قبل از اینکه بخاطرش توسط گوگل تنبیه بشید درستش کنید.

    بازبینی و ویراستاری محتوا و انتشار

    بعد از اینکه محتواتونو کامل نوشتید و تصور کردید همه نکته‌های سئو محتوا رو رعایت کردید بهتره برگردید عقب و از پاراگراف اول، دقیق شروع به خوندن کنید و اگر کم و کاستی دیدید برطرف کنید.

    نکات مهم زمان ویراستاری محتوا

    1. غلط‌های‌ املایی
    2. علامت‌های نگارش
    3. مفهوم بودن جملات
    4. کوتاه بودن پاراگراف‌ها
    5. چک کردن نکات سئو محتوا

    آپدیت محتوا

    خیلی از سئو کارها تصور می‌کنند که بعد از انتشار محتوا کارشون تموم شده در حالی‌که این طرز فکر کاملا اشتباهه! شما بعد از انتشار محتوا و ایندکس شدنش باید دوباره به سراغش برید و به فکر آپدیت کردنش باشید، با اینکار به گوگل می‌فهمونید که این محتوا در حال به‌روزرسانیه و اطلاعات مفیدی داره و شانس بیشتری برای به دست آوردن رتبه یک به دست میارین.

     

    اگر داری وقت میذاری برای آپدیت محتواهات و میخوای نتیجه بهتری ازشون بگیری، این صوت رو گوش بده یه تکنیک غیر راحت، وقت گیر و رو مخ میخوام بهت یاد بدم. تاثیرش رو که ببینی خستگیت در میره

    دوست داری در مورد سئو محتوا بیشتر بدونی؟ بیا اینجا:

    آموزش ۰ تا ۱۰۰ سئو محتوا + چک لیست [seo content]

     

    پیشنهادهایی برای آپدیت محتوا

    1. تغییر مناسب تایتل
    2. بهبود متا دسکریپشن
    3. آپدیت محتوای متنی
    4. اضافه کردن عکس، ویدئو یا پادکست
    5. کامنت گذاری
    6. اضافه کردن اسکیما

    نکته‌های کنکوری سئو محتوا که نباید یادتون بره!

    چک لیست سئو محتوا رو تموم کردیم اما کارمون با سئو محتوا تموم نشده! چون نکته‌هایی از این موضوع باقی مونده دلم نمیاد نگفته این مقاله رو تموم کنم، پس اگه می‌خواین اطلاعات‌تون درباره سئو محتوا فول بشه و نکته‌ای ندونسته براتون نمونه همراه من باشید.

    شناسایی کیورد گپ‌ها (Keyword Gap)

    کیوردگپ‌ها همون کلمات کلیدی هستند که رقبای شما خیلی خوب روی اون‌ها کار نکردند اما می‌تونند خیلی سودآور و عالی باشند، شما می‌تونید با کمی تلاش برای کار کردن روی سئو این کیوردگپ‌ها به راحتی توی گوگل رتبه بگیرید، بهترین ابزارها برای پیدا کردن کیورد گپ‌ها جت سئو، Semrush و Ahrefs هست.

    کیورد استافینگ ممنوع

    بدترین کاری که‌ یک نویسنده محتوا زمان نوشتن مقاله می‌تونه بکنه اینه که توی همه پاراگراف‌ها یکی در میون کلمه کلیدی رو تکرار کنه که توی سئو بهش می‌گن کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) ! اگه می‌خواین توی گوگل رتبه بگیرید خواهشا بیخیال اینکار بشید و از کلمه کلیدی به میزان مورد نیاز و در حد متعادل استفاده کنید.

    چراغ سبز یوآست و رنک مث رو فراموش کنید!

    یکی از بزرگ‌ترین کابوس‌های زندگیم زمانیکه که کسی به بگه من این محتوا رو سئو کردم و وقتی ازش می‌پرسم یعنی چکار کردی؟ بگه چراغ یوآست یا رنک مث رو سبز کردم! بهتره بدونید که سبز بودن چراغ این دو تا افزونه هیچ اهمیتی نداره و شما باید فقط پیاده سازی درست نکات سئو محتوا فکر کنید بدون اهمیت دادن به اینکه چراغ افزونه‌تون چه رنگیه!

    در هیچ کاری زیاده روی نکنید

    من توی این مقاله، نکته‌های زیادی درباره سئو محتوا بهتون گفتم اما یادتون باشه توی انجام دادن هیچ نکته‌ای زیاده روی نکنید تا نتیجه برعکس براتون داشته باشه، این موضوع نکته خیلی مهمیه که اکثر افراد بهش توجه نمی‌کنند و از همین جهت نتیجه‌ای توی سئو نمی‌گیرند.

    بازاریابی محتوا رو فراموش نکنید

    بازاریابی محتوا یا (content marketing) یکی از روش‌های بازاریابی هست که ما با کمک اون از محتوا برای فروش محصول فیزیکی یا خدمات‌‌ون کمک می‌گیریم ، فراموش نکنید که اگر هدف‌تون از برپایی وب سایت، فروش بیشتره حتما از تکنیک‌های کانتنت مارکتینگ برای به دست آوردن میزان فروش بیشتر به کمک محتوا استفاده کنید.

    اگر در این باره میخواهید بیشتر بدانید این مطلب را دنبال کنید.

    در این نوع از بازاریابی، کسب‌‌وکار یا برند می‌کوشد با به‌ اشتراک گذاری مطالب آموزشی، سرگرم کننده یا آگاهی‌بخش، به خوانندگان کمک  کند.

    از پیلار کلاستر استفاده کنید

    پیلار کلاستر (Pillar Cluster)، یکی از ساختارهای تولید محتوا هست که شامل یک محتوای پیلار و چندین کلاستره، در محتوای پیلار به صورت جامع تمامی موضوعات شرح داده می‌شه و توی کلاستر‌ها تک تک عناوین محتوای پیلار به یک محتوای مستقل تبدیل می‌شن و از هر کلاستر به بخش مربوطه در پیلار لینک داده می‌شه.

    مثلا اگر ما همین مقاله‌ای که شما مشغول خوندنش هستید رو پیلار فرض بگیریم، می‌تونیم به تعداد تمامی زیر عنوان‌های چک لیست سئو محتوا، کلاستر بنویسیم و از کلاسترها به پیلامون لینک بدیم.

    خب بالاخر سئو محتوا هم به پایان رسید، خیالتون راحت باشه که هیچ نکته‌ای رو درباره سئو کردن محتوا جا ننداختم و می‌تونید با خیال راحت از نکته‌های گفته شده استفاده کنید و به شکل حرفه‌ای محتواهای وبسایت‌تونو سئو کنید؛ راستی اگر فکر می‌کنید سوالی درباره سئو محتوا دارید یا نکته‌ای وجود داره که براتون مبهم بوده حتما در بخش کامنت‌ها برام بنویسید تا جواب بدم.

    خوشحال میشم نظرات و سوالات خودتون رو برام بنویسید. Comment Section

    ارسال نظرات

    کامل ترین چک لیست محتوا!

    برای دریافت چک لیست جامع آپدیت محتوا که توسط خودم توی پروژه های مختلف هم استفاده میشه، میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید.