کاربردی ترین تکنیک های سئو برای رسیدن به لینک های برتر را بشناسید!

مشاهده فهرست مطالب

دونستن مسائل تئوری برای سئوی سایت ضروریه، اما چیزی که شما رو به لینک یک گوگل می رسونه، تکنیک های سئو به صورت عملی و تجربی است. اینکه چطور تولید محتوا کنید تا نظر کاربرها جلب بشه، لینک سازی داخلی به چه صورتی باشه، چطور و کجا رپورتاژ آگهی منتشر کنید و با چه تکنیک هایی به یک رشد مستمر برسید، حاصل نکات تجربیه. در این مقاله قراره از نکات عملی سئو حرف بزنیم. نکاتی که داخل کلاس های آموزشی یا کتاب های تئوری کمتر از اونها صحبت میشه؛ اما استفاده از اونها شما رو شگفت زده می کنه. پس ادامه بحث رو از دست ندید.

بهترین تکنیک های عملی سئو

چیزی که در دنیای سئو و دیجیتال مارکتینگ تفاوت ها رو رقم می زنه، استفاده از تکنیک های عملی و تجربه های قبلیه. همه کسب‌وکارها می دونن که برای رسیدن به جایگاه های برتر گوگل باید به سراغ تولید محتوا، لینک سازی، انتشار رپورتاژ و دیگر مباحث سئویی برن؛ اما فقط تعداد محدودی از اون ها موفق می شن به رتبه های برتر گوگل صعود کنن. البته که میزان هزینه ها روی این مسئله اثرگذاره. ولی استفاده از تکنیک ها و تجربه های قبلی باعث کوتاه تر شدن این مسیر میشه و تفاوتی نداره که شما سئو سایت وردپرسی رو میخواین انجام بدین یا یک سایت غیر وردپرسی و کد نویسی شده. در ادامه بخش به بخش پیش میریم و از تکنیک های عملی سئو صحبت می کنیم.

چک لیست تکنیک های عملی برای تحقیق کلمات کلیدی

مشکل اول اغلب کسب و کارهای ایرانی اینه که چندان روی تحقیق کلمات کلیدی حساس نیستن و تمرکز نمی کنن. فقط روی کلماتی که احساس می کنن بیشتر جستجو میشن تمرکز می کنن و دوست دارن با همین کلمات جزء نتایج برتر گوگل باشن. در قدم اول باید لیست کاملی از کلمات کلیدی داشته باشید و استراتژی مشخصی برای تولید محتوا بچینید. از تکنیک های زیر هم برای جستجوی کلمات کلیدی می تونید کمک بگیرید:

ساده ترین راه مقابله با رقیب ها استفاده از سلاح های خود اونهاست. برای این کار کافیه از ابزارهایی مثل KeywordPlanner یا حتی نمونه های داخلی مثل سئو سیگنال و جت سئو که در مقاله ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی به صورت کامل اون هارو معرفی کردیم استفاده کنید. در این ابزارها با وارد کردن یک لینک از رقیب می تونید ببینید که از چه عبارت هایی ورودی دارن. بعد از دل همین لیست، کلمات کلیدی مناسب رو بدزدید و از اون ها استفاده کنید. توی ویدیو زیر تحوه استفاده . استخراخ کلمات کلیدی با سئو سیگنال رو آموزش دادم.

  • استفاده از شبکه های اجتماعی

با دنبال کردن ترندهای روز می تونید رفتار و نیاز کاربرها رو شناسایی کنید و با تولید محتوای مناسب جواب سوال هاشون رو بدید. برای مثال هوش مصنوعی توی چند وقت گذشته از ترندهای اصلی بازار بوده. برای استفاده از این ترند کافیه ببینید هوش مصنوعی چه کاربردی در حوزه کسب و کاری شما داره؟ و بعد با نوشتن یک محتوا از کاربردهای هوش مصنوعی، کاربرها رو به سایت خودتون هدایت کنید.

به جای اینکه دنبال کلمات کلیدی باشید، یک کلمه کلیدی خاص بسازید. اگر تجربه یا محصولی دارید که تازه است و مختص خود شماست، برای اون یک کلمه کلیدی خاص بسازید و براش محتوا بنویسید. درسته که این عبارت ها توی شروع چندان سرچ نمی شه، اما اگر بتونید با صحبت و تبلیغات بیشتر اون رو فراگیر کنید، از همون ابتدا با اقتدار رتبه اول گوگل خواهید بود.

کلمات کلیدی لانگ تیل (Long tail keywords) چیست و چه کاربردی دارد؟

اغلب کسب و کارها دوست دارن در عبارت های کلیدی تک کلمه ای توی گوگل رتبه بگیرن؛ اما حواسشون نیست که این کار علاوه بر هزینه بر بودن، نتیجه چندانی هم براشون نداره. به جای استفاده از این کلمات کلیدی، بهتره به سراغ کلمات کلیدی لانگ تیل برید. عبارت هایی که شاید کمتر جستجو بشن، اما مستقیماً از دل سوال کاربرها بیرون اومدن و البته رقابت کمتری سر اونها وجود داره. در نتیجه کار کردن روی اونها خیلی سریع تر به نتیجه می رسه. «بهترین دندانپزشک غرب تهران» یا «بهترین گوشی برای فیلم برداری» مثال هایی از کلمات کلیدی لانگ تیل هستند که برای تولید محتوا و افزایش بازدید می تونید از اون ها استفاده کنید. در ادامه از تکنیک های عملی سئو برای پیدا کردن عبارت های لانگ تیل صحبت می کنیم.

لانگ تیل کیورد

  • استفاده از ابزار سئو سیگنال

برای استفاده از این ابزار کافیه لینک (url) صفحه خودتون یا رقبا رو داخل کادر جستجوی سایت وارد کنید. با این کار لیست کاملی از کلمات کلیدی این صفحه رو می بینید. با کمی کنجکاوی می تونید از این لیست به چند عبارت لانگ تیل خوب برسید. اگر از نسخه پولی سئو سیگنال استفاده کنید، نتایج بهتری رو می بینید. اما از نسخه رایگان هم میشه استفاده کنید.

ابزار تحقیق کلمه کلیدی سئو سیگنال

  • استفاده از صفت های تفضیلی

یک راه ساده برای رسیدن به کلمات کلیدی کم رقابت، اضافه کردن عبارت هایی مثل بهترین، ارزانترین، زیباترین، ارزنده ترین و سایر صفت های «ترین»دار به کلمات کلیدیه. برای مثال «بهترین عطرهای مردانه» یا «خوش بوترین عطرهای مردانه» عبارت های خوبی برای تولید محتوا هستند.

  • استفاده از لوکیشن

اضافه کردن لوکیشن و تولید محتوای مپ راه خوبی برای ساخت عبارت های لانگ تیله. برای مثال در سئو سایت پزشکی کاربری که سرچ کرده «ایمپلنت»، صرفاً دنبال اینه که بدونه ایمپلنت چیه؟ اما وقتی سرچ می کنه «بهترین مرکز ایمپلنت در تهران»، دنبال یک مرکز قابل اعتماد می گرده که این خدمات رو ارائه بده. اگر با این عبارت محتوا داشته باشید، شانس بالایی برای تبدیل این کاربرها دارید.

  • استفاده از لیست کلمات سرچ کنسول

برای پیدا کردن عبارت های کم رقابت در سرچ کنسول کافیه از بخش performance به سراغ کلمات کلیدی سایت برید. از داخل این فهرست هم می تونید عبارت های مهم رو پیدا کنید و بعد با یک تحقیق کلمات کلیدی به کلمات کلیدی لانگ تیل برسید.

تکنیک های عملی سئو برای کاهش هزینه تولید محتوا

پس از تحقیق کلمات کلیدی، قدم بعدی نوشتن محتواست. برای اینکه هزینه های تولید محتوا رو مدیریت کنید و البته محتوای کاربرپسندی بنویسید، می تونید از چک لیست زیر کمک بگیرید:

  • نوشتن مقدمه جامع و کامل

مقدمه مهم ترین جزء مقاله است. به جای حاشیه رفتن در مقدمه، سعی کنید جواب کاربر رو همون ابتدای کار بدید. نترسید از اینکه مخاطب بعد از خوندن مقدمه بیخیال ادامه متن بشه. اتفاقاً اگر جواب کاربر رو درست داده باشید، برای دونستن جزئیات بیشتر تشویق میشه به سراغ ادامه مقاله بره. حتی اگر قصد ندارید برای محتوا هزینه زیادی پرداخت کنید، باز نوشتن مقدمه رو به یک نویسنده کاردرست بسپارید. نوشتن یک متن ۲۰۰-۳۰۰ کلمه ای مختصر و مفید که اصل مطلب رو بگه، از نون شب برای محتوا مهم تره.

  • نوشتن بدنه محتوا

اگر مقدمه خوبی نوشته باشید، ادامه کار خیلی سخت نیست. کافیه سرتیترهای مشخصی داشته باشید و متناسب با هر سرتیتر محتوا تولید کنید. برای تکمیل کردن بدنه محتوا راهکارهای متفاوتی وجود داره. استفاده از اینفوگرافی، جدول، ویدئو و… می تونه به غنی شدن محتوا کمک کنه.

  • استفاده از نقل قول در بدنه محتوا

یکی از تنکیک های کاربردی برای تولید محتوا، استفاده از نقل قوله. به جای وقت گذاشتن برای نوشتن بدنه محتوا، می تونید هر سرتیتر رو سرچ کنید و بعد از سایت های معتبر نقل قول بیارید. استفاده از نقل قول و لینک دادن به سایت های معتبر داخلی و خارجی نه تنها کپی نیست، بلکه باعث میشه گوگل اعتبار بیشتری به سایت شما بده.

  • تولید محتوا با هوش مصنوعی

یک راهکار آسون برای تکمیل بدنه محتوا استفاده از هوش مصنوعیه. البته نه اینکه کل محتوا رو با هوش مصنوعی تولید کنید؛ ولی برای توضیح بعضی قسمت ها میشه از ai کمک گرفت. نکته دیگه در استفاده از هوش مصنوعی اینه که حتماً قبل از استفاده محتوا رو ویرایش کنید تا به لحن یک دستی با کل متن برسید.

  • کاربرد ویدئوهای عمومی

اگر برای سوشال مدیا یک سری ویدئوی عمومی تولید کرده باشید، می تونید ازشون داخل سایت هم استفاده کنید. برای این کار باید ویدئوها رو داخل آپارات، نماشا و… آپلود کنید و بعد هرجای متن که نیاز بود، ازشون کمک بگیرید. اگر ویدئوهاتون عمومی باشه، در پست های متفاوتی قابل استفاده است.

  • تولید عکس های یونیک

محتوای خوب با عکس خوب تکمیل میشه. عکس ها جلوی یک دستی محتوا رو می گیره و اون رو از حالت خسته کننده خارج می کنه. برای تولید عکس های یونیک می تونید از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید. ابزارهایی مثل Bing Image Creator گزینه خوبی برای تولید عکس های خاص و یونیک هست. فقط کافیه کمی باهاش دست و پنجه نرم کنید تا به نتیجه مناسب برسید.

تکنیک های نوشتن عنوان مناسب

عنوان سئو مقاله حکم ویترین مقاله رو داره. باید در اولین لحظه چشم مخاطب رو به سمت خودش بکشونه و اون رو ترغیب به کلیک کنه. به همین خاطر باید سعی کنید از عنوان جذاب استفاده کنید. برای این کار از اعداد، صفت های «ترین»دار و نشانه گذاری ها کمک بگیرید. مثلاً «زیباترین دکوراسیون های داخلی ۲۰۲۳ + تصاویر» عنوان خوبیه. البته سعی کنید از اعداد و صفت هایی استفاده کنید که رقباتون کمتر استفاده کردند. برای مثال استفاده از اعداد رند خیلی بین محتوانویس ها مرسومه. پس شما سعی کنید از اعداد غیر رند مثل ۱۱، ۱۳، ۱۷ و… استفاده کنید.

تکنیک های عملی سئو برای لینک سازی داخلی

پس از نوشتن محتوا نوبت به لینک سازی داخلی سایت به عنوان یکی از مراحل سئو محتوا می رسه که در ادامه بیشتر در موردش توضیح میدیم.

  • مرزبندی محتوای سایت

برای اینکه لینک سازی موفقی داشته باشید، باید محتواهای سایت رو دسته بندی کنید. به شکلی که دسته بندی مقاله ها هم برای گوگل قابل فهم باشه و هم برای کاربران. به این شکل در منوی اصلی سایت هم این مرزبندی به خوبی قابل مشاهده است. برای مثال فرض کنید ۴ دسته اصلی دارید که هر دسته چند زیردسته هم داشته باشند. در این حالت باید از منوی اصلی به دسته های اصلی لینک داده بشه و بعد روند لینک سازی از دسته های اصلی به دسته های فرعی ادامه پیدا کنه. به این شکل وقتی کاربر از یک مقاله دیدن می کنه، به راحتی می تونه زیردسته ها و دسته اصلی نیز دسترسی داشته باشه.

  • انتخاب انکر تکست مناسب

برای انتخاب انکرتکست می شه استراتژی های مختلفی رو دنبال کرد. اینکه از چه نوع انکرتکستی استفاده کنید، بستگی به خودتون داره؛ اما چیزی که مهم هست، انتخاب انکرتکست های همسو با کسب و کار و مقاله است. هدف از لینک دهی هدایت کردن کاربر به یک صفحه دیگه است. پس باید این کار به شکل شفاف و مشخصی انجام بشه. لینک دادن به یک عبارت یا جمله سردرگم‌کننده کمک چندانی به محتوا نمی کنه. پس انکرتکست هایی رو انتخاب کنید که مخاطب رو ترغیب به کلیک کنه.

  • نجات دادن صفحات یتیم

صفحات یتیم (Orphan page) مقاله هایی هستند که داخل اون ها هیچ لینکی وجود نداره. این صفحات برای گوگل غیرقابل درک هستند. در نتیجه ممکنه ایندکس نشده باشند و ورودی خاصی رو دریافت نکنند. برای نجات این صفحات باید از دیگر صفحات ایندکس شده به اونها لینک دهی کنید.

  • اهمیت لینک دهی به صفحات جدید

در زمان انتشار مقاله های جدید می تونید با استفاده از لینک سازی داخلی به گوگل در درک اون محتوا کمک کنید. این کار باعث میشه ایندکس شدن صفحات جدید هم سریعتر انجام بشه.

  • استفاده از کامنت ها

در مواقعی که امکان لینک دهی داخلی در متن مقاله وجود نداره، می تونید از کامنت های مقاله برای لینک دهی کمک بگیرید. به این شکل که ابتدا با یک اکانت دیگه سوالی رو در بخش کامنت های پست بپرسید و بعد با اکانت رسمی پشتیبانی به اون سوال جواب داده و از طریق اون به مطالب دلخواه لینک دهی کنید.

ویژه ترین تکنیک های عملی سئو برای بک لینک

در کنار لینک سازی داخلی، لینک سازی خارجی هم همون قدر اهمیت داره. انتشار رپورتاژ آگهی، ساخت بک لینک های دستی و استفاده از فروم های اینترنتی از راهکارهای مناسب برای لینک دهی خارجی هستند. در ادامه مهم ترین تکنیک های سئویی برای لینک دهی خارجی رو بررسی می کنیم.

چک لیست تولید محتوا برای رپورتاژآگهی

انتشار رپورتاژ آگهی از اصلی ترین راهکارها برای گرفتن بک لینک موثر برای سایته. اگر دوست دارید با کمترین هزینه یک رپورتاژ آگهی موثر داشته باشید، می تونید از چک لیست زیر استفاده کنید:

  • پیدا کردن کلمه کلیدی مناسب
  • انتخاب عنوان
  • اهمیت مقدمه
  • نوشتن بدنه محتوا
  • آوردن یک نقل قول از سایت
  • جمع بندی و تمام

 

هم چنین یه ویدیو برای نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی هم آماده کردم که از طریق فرم زیر میتونی بهش دسترسی داشته باشی!


     

    رپورتاژآگهی رو کجا منتشر کنیم؟ + راهکار عملی

    اغلب سئوکارها برای انتخاب رسانه ها استراتژی های متفاوتی دارند. اغلب این استراتژی ها کم و بیش موثره؛ اما اگر دنبال یک تکنیک سئویی فوق العاده هستید، می تونید از ابزار «سئو سیگنال» استفاده کنید.

    برای مثال اگر بین دو رسانه شک دارید، ساده ترین راهکار اینه که وارد سایت سئو سیگنال بشید و بعد آدرس اون سایت ها رو داخل بخش جستجو وارد کنید. به این شکل سئو سیگنال یک لیست کامل از کلمات کلیدی در اختیارتون قرار میده. این لیست شامل عبارت هایی میشه که اون رسانه از طریقش ورودی داشته.

    قدم دوم استفاده از فیلترهای سئو سیگناله. باید عبارت هایی که مدنظر دارید رو در نظر بگیرید و فهرست کلمات کلیدی رو متناسب با اون فیلتر کنید. با این کار می تونید ببینید آیا اون رسانه در عبارت مدنظر شما مطلبی داشته یا نه.

    مثلاً اگر موضوع رپورتاژ درباره «نکات خرید ساعت هوشمند شیائومی» باشه، می تونید عبارت «ساعت هوشمند» یا «شیائومی» رو در نظر بگیرید و ببینید توی چه سایتی متناسب با این عبارات محتوای بیشتری منتشر شده و چه تعدادشون جایگاه اول گوگل رو دارند. با استفاده از این اطلاعات می تونید بهترین رسانه رو برای انتشار رپورتاژ انتخاب کنید.

    تکنیک لینک سازی چند گرهی

    یک نکته کاربردی دیگه در انتشار رپورتاژآگهی استفاده از تکنیک بک لینک چند گرهی هست. منظور از بک لینک چند گرهی اینه که شما یک رپورتاژی رو در رسانه A منتشر کردید. حالا از طریق سایت B به همون رپورتاژ لینک می دید. این شکلی یک بک لینک دو گرهی ساختید. اگر مجدد از سایت C به متن سایت B هم لینک داده باشید، یک بک لینک سه گرهی دارید. ساخت بک لینک های گرهی تاثیر عجیب و غریبی روی سئوی سایت داره و باعث میشه اعتماد گوگل بیشتر جلب بشه.

    البته قرار نیست برای ساخت بک لینک های گرهی کار پیچیده ای انجام بدید. درواقع خیلی راحت می تونید از سایت سئو کلرک (SeoClerk) بک لینک بخرید. یا مثلاً از فروم های داخلی و کامنت گذاری توی این فروم ها استفاده کنید.

    چطور از تکنیک بک لینک دستی استفاده کنیم؟

    خیلی از سئوکارها برای ساخت بک لینک به سراغ سایت هایی میرن که اجازه ساخت پروفایل و درج لینک رو به کاربرها میدن. این کار خوبه، اما دو مشکل اساسی داره. یکی اینکه وقت گیره و دو اینکه درج لینک توی سایت های خارجی اون قدرا هم کارایی نداره.

    راهکار جایگزین این کار استفاده از فروم ها و سایت های داخلیه. کافیه لیستی از فروم های مرتبط با کسب و کارتون رو پیدا کنید. این شکلی می تونید با ساخت دو سه اکانت، داخل فروم ها سوال های دلخواه بپرسید و بعد با یک اکانت دیگه بهشون جواب بدید. یا مثلاً می تونید داخل ویرگول محتوا بذارید. با این کار می تونید به سایت خودتون بک لینک هایی بدید که متناسب با نیاز کاربرهای فارسی زبانه و خیلی بیشتر کارایی داره.

    تکنیک های سئو برای افزایش CTR

    اگر قصد افزایش CTR صفحه ای رو دارید، می تونید از سه تکنیک زیر کمک بگیرید.

    یک: آپدیت تایتل محتوا

    در این تکنیک باید با استفاده از سرچ کنسول پر ایمپرشن ترین عبارت محتوا رو مشخص کرده و بعد گوگل کنید. مهم نیست جزء نتایج اول باشید یا نه. برای اینکه نرخ CTR اون صفحه رو افزایش بدید، باید دو تا کار رو همزمان انجام بدید. اول اینکه اون عبارت مشخص شده رو دقیقاً در تایتل محتوا استفاده کنید. نکته دوم هم آپدیت تایتل محتوا با تکنیک های نوشتن عنوانه. تکنیک هایی که بالاتر از اون ها صحبت کردیم.

     

     

    دو: آپدیت پاراگراف اول

    در آپدیت پاراگراف اول باید سعی کنید جواب کاربر رو جامع و کامل بدید. حتی اگر از قبل پاراگراف خوبی داشتید، بهتره جزئیات بیشتری به اون اضافه کنید یا مثلاً از یک اینفوگرافی کمک بگیرید.

    سه: لینک دهی در کامنت ها

    در داخل صفحات سایت جستجو کنید و چند مقاله مرتبط رو بیابید. حالا با استفاده از یک اسم و ایمیل دیگه برای این مقاله ها کامنت بگذارید و سوالی مرتبط با اون تایتل اصلاح شده بپرسید. در قدم بعدی با اکانت پشتیبانی سایت جواب کامنت ها رو بنویسید و به تایتل مدنظر با همون عبارت لینک بدید.

    تکنیک های عملی سئو برای افزایش CRO سایت

    با استفاده از تکنیک های سئویی زیر می تونید روی نرخ تبدیل سایت هم اثر بگذارید:

    • استفاده از کال تو اکشن های پرتعداد

    وقتی از کال تو اکشن استفاده می کنید، باید اون رو جلوی چشم مخاطب بیارید. برای مثال می تونید از یک عکس یا کادر کمک بگیرید و اون رو در چند جای مختلف استفاده کنید. این کار از یک طرف باعث بالا رفتن time on site میشه و از طرفی هم نرخ تبدیل رو بالا می بره.

    • ارائه پیشنهادهای رد نشدنی

    به کاربر پیشنهادی بدید که نتونه اون رو رد کنه. مثلاً اگر سایت آموزشی هستید، ارائه یک ویدئوی رایگان یا یک کتابچه رایگان می تونه گزینه خوبی باشه. برای سایت های فروشگاهی هم دادن مشاوره رایگان تکنیک خوبی برای افزایش نرخ تبدیله. برای این کار کافیه یک کادر تماس با ما داشته باشید و کاربر رو تشویق کنید از کنار این پیشنهاد به راحتی عبور نکنه. این کار علاوه بر افزایش نرخ تبدیل، روی سئوی سایت هم موثره. چون به نوعی دارید روی آگاهی از برند سایت هم کار می کنید. باعث می شید نام سایت توی ذهن کاربر بمونه و سری بعد با سرچ کردن برند شما به سایت برسه.

    • سئو کردن عبارت های خاص

    در بخش کلمات کلیدی از این تکنیک صحبت کردیم. این روش برای افزایش نرخ تبدیل هم موثره. اگر عبارتی رو خودتون به وجود آورده باشید، این عبارت توی ذهن کاربر می مونه و ناخودآگاه اون رو به سایت شما مرتبط می دونه.

    سخن آخر

    سئوی سایت مهارتیه که با مطالعه مباحث تئوری و دنبال کردن بهترین دوره آموزش سئو به دست میاد؛ اما چیزی که تفاوت ها رو رقم می زنه، تجربه و تکنیک های عملیه. در این مقاله سعی کردیم برترین تکنیک های عملی که خودمون به تجربه کسب کرده بودیم رو در اختیار شما قرار بدیم. اگر سوالی درباره مباحث بالا دارید، می تونید در بخش کامنت های همین پست اون رو برامون بنویسید تا در سریع ترین زمان ممکن بهش پاسخ داده بشه.

    خوشحال میشم نظرات و سوالات خودتون رو برام بنویسید. Comment Section

    1. سلام
      وقت بخیر
      به نظرتون ابزار سوشال سیگنال جایگزین منسبی برای نمونه خارجی هست ؟

      1. محمود جان سئو سیگنال منظورت هست؟ بله من خودم استفاده میکنم و راضیم جدا

    2. مطلب خیلی خوبی بود استفاده کردیم
      ایا بازم این مقاله اپدیت میشه چون خیلی بهم دید داده

      1. سلام محمد جان ممنونم لطف دارید
        بله بازم اگه موردی بود که بهش برخوردم و دیدم مناسب هستش این مقاله رو هم اپدیت میکنم

    3. سلام اموزش تکنیک های سئو رو هم میدید؟

      1. سلام
        سوالتون خیلی کلی هستش اما اگر منظورتون به همین مواردی هست که داخل مقاله براتون نوشته شده سعی کردیم بیشتر هاشون یک ویدیو اموزشی هم براتون قرار بدیم و اینکه این مقاله هم سعی میشه همیشه به روز نگهداری بشه

    4. سلام برای هر مقاله چه تعداد لینک داخلی بدیم؟

      1. سلام حقیقتا میلاد جان عددی در حال حاضر که دارم این کامنت رو جواب میدم نداریم و هرچقدر خواستید میتونید لینک داخلی بدید لینک داخلی هیچ ضرری برای شما نداره خب پس چرا به اندازه کافی ازش استفاده نکنید؟
        لینک داخلی هرجا به هرجا. حالا اگر باز خواستید یک معیار قرار بدید اصلا هر پاراگراف یک لینک داخلی ولی خب نسبت به مقالتون قرار بدید جوری نباشه که کاربر هم اذیت بشه

    5. سلام تحقیق کلمه کلیدی در روند سئو چقدر تاثیر گذار هست؟

      1. سلام میشه گفت یکی از بخش هایی خیلی مهم سئو هستش و اصلا قدم اول سئو کردن هست
        کلمه کلیدی نباشه؟ میخوای روی چه موردی سئو کنید؟
        بدتر از اون اگر کلمه کلیدی درست نباشه به اون بازدهی و هدف خودتون اصلا نمیرسید
        مثلا شما فروش خودکار انجام میدید اما سایتتون با خرید کیک صفحه اول هست این اول بدون برای شما اصلا مفید نمیتونه باشه و اصلا بازدهی هم نداره براتون

    6. سلام این کلمات لانگ تیل مورد استفاده قرار میگیره؟ چقدر مفیده برامون؟

      1. سلام
        طبیعتا خیلی میتونه به فروش و وردی گرفتن مخاطب های هدف کمک کنه برای مثال میگم شما با کلمه مانتو لینک اول باشید بهتره یا با کلمه خرید مانتوی زمستانی؟ طبیعتا کلمه تنها مانتو میتونه اینپرشن بیشتری بخوره ولی بیشتر سرچ زدن برای دیدن اینکه مانتو چیه و… اما مورد دومی ما واقعا قصد خرید داره
        داره سرچ میکنه که بیاد خرید کنه پس کلمات لانگ تیل خیلی مهم میتونه باشه

    7. خیلی تکنیک های خوبی گفتید استفاده کردم به خصوص اصلا همون قدم اول که مربوط به تحقیق کلمه کلیدی بودش واقعا برای من ی نفر مفید بودش
      بازم ممنونم ازتون

      1. سلام
        خواهش میکنم خوشحالم که براتون مفید بوده لطف دارید

    8. سلام
      منظور از استفاده از سوشال سیگنال ها چیه؟

      1. سلام
        منظور اینه که فعالیت های خوبی درون این شبکه های اجتماعی داشته باشید که بعد کنجکاو سازی بکنید و مشترک هاتون رو به سمت بازدید سایت هدایت کنید

    9. سلام امین جان دستت درد نکنه عجب مطلب کاملی بود حاجی این مواردی که گفتی رو من اصلا بیشتری هاشون رو رعایت نمیکردم دمت گرم

      1. سلام حسین عزیز
        قربانت شما به ما لطف داری، خوشحالم که با این مطلب تونستم کمکی بهت کرده باشم و برات مفید بوده
        پس با رعایت کردن همین مورد ها مطمئن باش نتیجه سایتت بهتر از قبل میشه
        ممنون بابت نظرت 🙂

    10. ممنون بخاطره پست خوبتون
      سوالی که برای من پیش امد اینکه از کجا بفهمم اون گلمه کلیدی همونی هست که کاربر میخواد؟

      1. سلام محمد جان سوالت مقداری کلی هستش
        اگر بخوام بهت کلی جواب بدم باید ببینی درد کاربر چیه دقیقا؟ یعنی کاربر چی میشه که این مورد رو سرچ میکنه؟ یا اینکه کاربر با سرچ فلان عبارت میخواد به چه نتیجه ایی برسه؟
        دقیقا جواب این سوالات همون کلمه کلیدی میشه که کاربر میخواد با سرچ اون به جواب اون سوالش یا اصطلاحا به درمان اون دردش برسه.
        امیدوارم برات مفید واقع شده باشه

    ارسال نظرات

    کامل ترین چک لیست محتوا!

    برای دریافت چک لیست جامع آپدیت محتوا که توسط خودم توی پروژه های مختلف هم استفاده میشه، میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید.