لینک سازی قطره ای چیست و چگونه باید انجام شود؟

مشاهده فهرست مطالب

خالی بودن جیب کارفرما و عدم تزریق بودجه مالی به پروژه سئو همیشه یکی از مهم‌ترین چالش‌های متخصص سئو برای تامین هزینه‌های لینک سازی بوده که تا به امروز خیلی از سئوکارها را گرفتار خود ساخته است اما یک روش لینک سازی به نام لینک سازی قطره ای پا به دنیای سئو گذاشته است که شما را از دردسرهای استراتژی‌های آف پیج گران قیمت و پرهزینه نجات می‌دهد، با من در این مقاله همراه باشید تا از ۰ تا ۱۰۰ با این روش لینک سازی جادویی فوق العاده کم هزینه آشنا شویم!

 

 

استراتژی لینک سازی قطره‌ ای چیست؟

در حالت معمولی لینک سازی، ما بعد از آنالیز و تحلیل رقبا بر اساس کلمه کلیدی که می‌خواهیم در گوگل رتبه بگیریم، با توجه به بودجه اولیه پروژه یک پلن لینک سازی خارجی شامل انواع بک لینک با کیفیت‌های مختلف، پکیج‌های رپورتاژ و …. تهیه می‌کنیم و قدم به قدم طبق استراتژی که ترسیم کرده‌ایم در مسیر لینک سازی خارجی حرکت می‌کنیم.

اما در سیستم استراتژی لینک سازی قطره‌ای Drip Feed link building strategy خبری از این برنامه ریزی‌های شسته رفته نیست و به جای تدوی یک استراژی کلی و حرکت کردن بر اساس آن، به صورت قطره چکانی یا ذره ذره لینک سازی می‌کنیم و در هر مرحله بر اساس نتیجه کارهای قبلی، گام‌های بعدی‌مان را در مسیر لینک سازی برمی‌داریم.

یعنی لینک سازی قطره‌ای یک روش لینک بیلدینگ کاملا نتیجه محور محسوب می‌شود که گام‌های بعدی استراتژی را نتایج قدم‌های قبلی معین می‌کند و سئو کار در این روش پاورچین پاورچین، با تست و آزمایش، قطره قطره روش‌های لینک سازی مختلف را تست می‌کند تا بهترین روش سازگار برای رشد وب سایت را پیدا کند و ما بقی مسیر لینک سازی در راستای همان روش کشف شده حرکت کند، در ادامه مراحل پیاده سازی لینک سازی قطره‌ای را به صورت مفصل خواهم گفت.

لینک سازی قطره‌ای چه تفاوتی با لینک سازی معمولی دارد؟

وقتی ما قصد داریم به شیوه معمولی برای سایت‌مان لینک سازی کنیم‌ یک بودجه مشخص که اصولا کم هم نیست برای سئو آف پیج در نظر می‌گیریم و بعد از یک آنالیز و تحلیل اجمالی از وضعیت آف پیج رقبا استراتژی کلید مسیر لینک سازی خارجی سایت‌مان را ترسیم می‌کنیم و  همان استراتژی تدوین شده حرکت می‌کنیم تا به مرور زمان نتیجه ایجاد شود.

اما گاهی وقت‌ها پروژه ما بودجه کافی برای اجرای یک استراتژی لینک سازی خارجی شسته رفته همچون مثال بالا را ندارد و در اینجای کار است که لینک سازی قطره‌ای به کمک ما می‌آید و در این روش لینک سازی به جای اینکه از اول کار یک استراتژی دقیق از تمامی مراحل کار در دست داشته باشیم، با داشتن یک دید کلی وارد مسیر لینک سازی می‌شویم و با آزمایش و تست، ذره ذره سعی می‌کنیم بهترین شیوه لینک سازی را پیدا کنیم و با کمترین هزینه، بهترین دستاوردها را برای سئو خارجی سایت‌مان خلق کنیم.

 

این مقاله یک هدیه هم داره که شامل یه ویدیو برای نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی و چک لیست انتشار رپورتاژ آگهی هست که از طریق فرم زیر میتونی بهش دسترسی داشته باشی!


     

    آشنایی با ۳ ویژگی کلیدی لینک سازی قطره‌ای

    احتمالا سوال مهمی که در اینجای کار برای شما ایجاد می‌شود این است که اصلا از این روش لینک سازی استفاده کنیم یا نه ؟ مزیت‌های لینک سازی قطره‌ای بیشتر است یا دردسرهای آن ؟ لینک سازی قطره‌ای ویژگی‌ های مثبت و منفی زیادی دارد که می‌توان درباره آن‌ها مفصلا صحبت کرد اما برای اینکه حوصله‌تان سر نرود در ادامه تنها به ۳ تا از مهم‌ترین ویژگی‌های استراتژی لینک سازی قطره‌ای اشاره می‌کنم تا تکلیف ‌شما با این ساختار لینک سازی مشخص شود که به درد کارتان می‌خورد یا نه.

    نتیجه محور بودن

    ویژگی اصلی استراتژی دریپ فید لینک بیلدینگ، نتیجه محور بودن آن است یعنی اینکه سئوکار پس از پیاده سازی هر مرحله از استراتژی، با آنالیز و تحلیل نتایج به دست آمده گام‌ های بعدی را تدوین می‌کند، هر یک از مراحل لینک سازی قطره‌ای مثل یک ساختار دومینو پیوسته و مرتبط به یکدیگر هستند و نتیجه هر مرحله ساختار قدم بعدی در مسیر استراتژی لینک سازی قطره‌ای را شکل می‌دهد.

    کاهش هزینه‌ها

    همانطور که در اول مقاله گفتم لینک سازی قطره‌ای برای زمان‌هایی استفاده می‌شود که شما بودجه کافی برای هزینه‌های آف پیج ندارید و می‌خواهید با کم‌ترین هزینه بیشترین دستاورد را در بخش سئو خارجی وب سایت‌ تان خلق کنید، من به صورت عملی بسیاری از پروژ‌های سئو را دیده ام که با کمک روش لینک سازی قطره‌ای توانسته‌اند حدود ۸۰% هزینه‌های سئو آف پیج پروژه را کاهش دهند و به نتایج درخشانی دست پیدا کنند!

    کمی تجربه بازی

    خیلی وقت پیش نبود که یکی از بچه‌های مگاسئو طبق آموزشی که من در دوره داده بودم بعد از تحلیل و آنالیز رقبا یک استراتژی لینک سازی برای پروژه سئو خود طراحی کرد که این استراتژی تقریبا حدود ۶۰ میلیون تومان بودجه طلب می‌کرد و دانشجوی من حیران مانده بود که حالا با جیب خالی چطور از پس این پروژه بربیاید!

    اینجای کار بود که استراتژی لینک سازی قطره‌ای به کمک ما آمد و من تنها مفاهیم دریپ فید لینک را برای دانشجوی مگا سئو مرور کردم و بعد از یک مدت کوتاه دانشجوی من با خبر خوش برگشت که توانسته بود تنها با بودجه ۱۳ میلیون تومان با کمک لینک سازی قطره‌ای شاخ غول سئو خارجی وب سایتش را بشکند و رتبه‌های برتر موتورهای جستجو را صاحب شده است.

    نیاز به زمان طولانی

    تا اینجای کار از مزایای روش لینک سازی قطره‌ای گفتیم اما همیشه همه چیز به این خوشمزگی‌ها نیست و دریپ فید لینک نیز معایب خودش را دارد و مهم‌ترین مشکل آن وقت گیر بودن این روش است به این معنا که پیاده سازی لینک سازی قطره‌ای زمان بسیار زیادی را از سئو کار می‌گیرد و حتی ممکن است او را از پیاده سازی این روش لینک سازی منصرف کند.

    احتمالا شنیده‌اید که می‌گویند وقت طلا است یعنی با ارزش‌ترین سرمایه و دارایی ما زمان ما است و حالا وقتی که در مسیر پروژه سئو جیب کارفرما از پول خالی باشد و چاره‌ای جز کمک گرفتن از سئو نداشته باشیم باید زمان‌ مان رابه جای اسکناس خرج کنیم تا به نتیجه برسیم!

    قطعا این اتفاق، خیلی دلچسب و دوست داشتنی نیست اما در شرایطی که برای رتبه گرفتن در موتورهای جستجو مصر هستیم و بودجه کافی نیز نداشته باشیم، چاره‌ ای جز یاری گرفتن از لینک سازی قطره‌ای نداریم.

     

     

    روش پیاده سازی لینک بیلدینگ قطره‌ ای چگونه است؟

    حالا وقت آن رسیده است که به سراغ اصل مطلب یعنی شیوه پیاده سازی استراتژی لینک سازی قطره‌ای برویم و ببینم که چطور می‌توانیم به شیوه بهترین سئوکاران ایران با کم ‌ترین هزینه یک استراتژی حرفه‌ای لینک بیلدینگ را پیاده سازی کنیم و با خرج کم‌ترین هزینه، درخشان‌ترین دستاوردها را برای سئو وب سایت‌‌مان خلق کنیم.

    مرحله اول: آنالیز رقبا

    به رسم همیشگی در آغاز قصه تنظیم استراتژی مسیر سئو خارجی به دنیای تحلیل و آنالیز رقبا وارد می‌شویم تا ببینیم رقبای ما در حوزه کاری مد نظرمان برای رسیدن به جایگاه‌های کنونی‌شان در موتور جستجو از چه روش‌ها و ترفندهایی استفاده کرده‌اند تا یک چهارچوب کلی از مسیر پیش رو در ذهن ما نقش ببند، برای این کار می‌توانید از ابزارهای آنالیز سئو خارجی رقبا مثل SemRush کمک بگیرید و خیلی راحت و بدون دردسر، بک لینک‌ها و رپورتاژهای رقبای‌تان را بررسی کنید.

    مرحله دوم: شروع لینک سازی قطره چکانی!

    حالا وقت شروع لینک سازی قطره چکانی است، در این مرحله طبق اطلاعاتی که از آنالیزها به دست آورده‌ایم با یک لینک سازی کم‌‌ هزینه و بی‌خطر، مسیر لینک سازی را شروع می‌کنیم و در هر مرحله بعد از رویت نتیجه، قدم بعدی را بر‌می‌داریم تا در اصطلاح خودمانی، قلق سایت‌مان دست‌مان بیاید که چه نوع پکیج لینک‌سازی بیشتر به مذاق وب سایت‌مان خوش می‌آید و در نهایت با همان شیوه لینک سازی پیش برویم.

    پیش از بررسی یک مثال جامع در این حوزه از شما دعوت می کنیم به مقاله بک لینک PBN هم سر بزنید.

    یک مثال از استراتژی لینک سازی خارجی قطره‌ای:

    برای اینکه راحت‌تر ساختار دریپ فید لینک بیلدینگ را درک کنید بهتر است با یک مثال عملی از پیاده سازی لینک سازی قطره‌ای در یک پروژه‌ سئو واقعی پیش برویم، البته فراموش نکنید که استراتژی که در ادامه مطرح می‌شود فقط یک مثال است و ما می‌توانیم بر اساس شرایط هر وب سایتی و سختی حوزه مد نظر، هزاران سبک مختلف استراتژی دریپ فید لینک، ایجاد کنیم.

    قدم ۱: انتشار رپورتاژ+ تحلیل نتیجه

    مثلا برای اجرای دریپ فید لینک بیلدینگ در یک پروژه واقعی بعد از تحلیل رقبا در ابتدای کار یک رپورتاژ آگهی منتشر می‌کنیم و در قدم بعدی ۱۰ الی ۱۵ روز برای ایندکسینگ و نمایان شدن نتیجه رپورتاژ منتشر شده صبر می‌کنیم و بعد از اتمام زمان ذکر شده تاثیر رپورتاژ بر نتایج کلمات کلیدی وب سایت‌مان را به صورت دقیق آنالیز می‌کنیم.

    قدم ۲: خرید پکیج سئو کلرک + تحلیل نتیجه

    قرار بود در این شیوه لینک سازی، نم نم و ذره ذره پیش برویم پس بعد از تحلیل نتایج رپورتاژ و فیدبک‌ های آن به آرامی قدم بعدی را بر‌می‌داریم و مثلا در این مرحله یک پکیج بک لینک از سئو کلرک یا لجیت خریداری می‌کنیم و مثل قدم اول باز هم منتظر ایندکس بک لینک‌ها و فید‌بک‌های وب سایت‌مان می‌مانیم.

    قدم ۳: خرید بک لینک سایت واید

    فرضا دو قدم قبلی خوب پیش رفته‌ اند و نتایج مثبتی از آن‌ها دیده‌ایم، حالا وقت یک حرکت جدید است تا یک قطره به لینک سازی قطره‌ای مان اضافه کنیم و در این مرحله مثلا یک پکیج بک لینک سایت واید (Backlink sitewide) هم به وب سایت‌مان تزریق می‌کنیم و دوباره به رسم همیشگی منتظر نتیجه می‌مانیم.

    مرحله سوم: تدوین استراتژی بر اساس نتیجه

    حالا وقتی که از دو مرحله قبلی یعنی تحلیل و آنالیز رقبا و تزریق لینک‌های قطره چکانی به وب سایت‌مان گذر کردیم در اینجای کار احتمالا رگ خواب لینک سازی وب سایت‌ دست‌تان آمده است که بیشتر کدام نوع سبک لینک سازی با گروه خونی وب سایت شما سازگار است و اینجا همان موقعی است که می‌توانید با خیال راحت استراتژی لینک سازی وب سایت‌‌تان را ترسیم کنید و گام‌های مطمئن‌تری در مسیر سئو خارجی بردارید.

    نکته در گوشی: لینک سازی قطره‌ای هیچوقت تمام نمی‌شود!

    فراموش نکنید که پایه و اساس دریپ فید لینک بیلدینگ را تزریق لینک به صورت قطره چکانی شکل می‌دهد یعنی بازی لینک سازه قطره قطره و تحلیل و آنالیز نتایج و ترسیم مراحل بعدی بر اساس نتایج قبلی در این استراتژی لینک سازی هیچوقت تمام نمی‌شود فقط هرچقدر که در این مسیر لینک سازی جذاب، بیشتر پیشروی کنید تجربه‌های بیشتری به دست خواهید آورد و راحت‌تر می‌توانید با خرج کردن پول کم‌تری نتایج بیشتری خلق کنید.

    سخن پایانی

    لینک سازی قطره‌ ای یکی از جذاب‌ترین استراتژی‌های لینک سازی در سئو خارجی محسوب می‌شود که می‌‌توانید به کمک آن با خرج کردن کم‌ترین هزینه مالی و البته صرف زمان بیشتر، دستاوردهای شگفت انگیزی را در نتایج سئو خارجی وب سایت‌تان خلق کنید، اگر پول کافی برای پیاده سازی استراتژی‌های گران قیمت سئو خارجی و همچنین فشار محدودیت زمانی ندارید، می‌توانید با خیال راحت از این روش لینک سازی استفاده کنید و با کم‌ترین هزینه بهترین نتایج در لینک سازی وب سایت‌تان خلق کنید و لذت ببرید.

    خوشحال میشم نظرات و سوالات خودتون رو برام بنویسید. Comment Section

    1. مقاله کاملی بود اما موردی که برای من جای ابهام داشت این هستش که ما وقتی توی یک پروژه سئو تعهد داریم که توی ۹ ماه به عنوان مثال به نتیجه برسیم استفاده از این روش لینک سازی باعث نمیشه نتیجه دیرتر حاصل بشه؟

    ارسال نظرات

    کامل ترین چک لیست محتوا!

    برای دریافت چک لیست جامع آپدیت محتوا که توسط خودم توی پروژه های مختلف هم استفاده میشه، میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید.