کلمه کلیدی چیست؟ کلمات کلیدی را چطور پیدا کنیم؟

مشاهده فهرست مطالب

چرا آموزش یافتن بهترین کلمات کلیدی؟ به زبان ساده بخاطره اینکه اگر تحقیق کلمه کلیدی به درستی انجام بشه شما درک مناسبی از مخاطب خود رسیدید و این یعنی دقیقا میدونید برای رسیدن مخاطب به محصول یا خدمت شما در گوگل چی جستجو میکند.

درواقع میشه گفت اولین فاز شروع سئو روی یک پروژه همین تحقیق کلمه کلیدی هست اینکه دقیقا بدونید برای چه مواردی میخواهید هدف گذاری کنید.

از همین جهت چه بهتر که برای روند تحقیق کلمه کلیدی خودتون بهترین کلمات رو بدست بیارید و سایت رو هدفمند تر به مخاطب خود برسونید

کلمه کلیدی چیست؟

 

چگونه بهترین کلمات کلیدی رو پیدا کنیم؟

برای یافتن بهترین کلمات کلیدی باید چندتا سوال از خودتون بپرسید سوالاتی که میتونه دید بهتری از مخاطب به شما بده چندتا براتون مثال میزنم مثل:

مخاطبین یا مشتریان من کیا هستن؟ (پرسونای مشتری)

مخاطب وقتی نیاز به من داشته باشه تو گوگل چی سرچ میکنه؟

چند نفر درباره اون سرچ میکنند؟

مخاطب برای پیدا کردن جوابش نیاز به متن داره یا ویدیو؟ یا شایدم پادکست کدوم؟

مخاطب یا مشتری به صورت فصلی به دنبال من میگرده؟ مثل هودی و…

مخاطبین خرید میکنند یا دنبال اطلاعات و انواع آن هستند؟

مخاطبین من به چه محدوده جغرافیایی محدود میشه؟ (شهر خودم، کشور یا بین الملل)

سوالات بالا یکسری از سوالاتی هست که میتونه برای پیدا کردن بهترین کلمات به شما کمک کنه و خب صد در صد که این سوالات میتونه بیشتر بشه یا حتی نسبت به کسب و کار شما شخصی سازی بشه

بریم سراغ آموزش ویدیویی:

 

کلمات مرتبط گوگل برای یافتن بهترین کلمات کلیدی

شما میتونی از کلمات پیشنهادی خود گوگل هم استفاده کنید!

برای مثال میگم یک کلمه کلیدی رو انتخاب میکنید و اون رو داخل گوگل سرچ میکنی کافیه یک اسپیس بزنی تا پیشنهادات دیگر گوگل هم ببینی

یا برای مثال به پایین صفحه برید اونجا از Related ها براتون نمایش داده میشه و میتوان گفت شاید بهتون کمک کنه.

اینحا برات ویدیو یافتن بهترین کلمه کلیدی رو از تغییر سرچ کنسول میزارم:

 

کلمات Long Tail رو فراموش نکنی!

سعی کن از کلمات لانگ تیل هم استفاده کنی درواقع توی تحقیق کلمه کلیدی خودتون به غیر از استفاده از کلمات کلی از Long Tail ها استفاده کنید

Long Tail ها چی هستن؟

میخوام برات با یک مثال توضیح بدم ما الان دوتا کلمه داریم یکی (خرید مانتو) و دیگری (خرید مانتو مخصوص فصل زمستان) فک کنم همین الان هم تفاوتش رو متوجه شدید

کلمه اولی ما همون کلمات کلی هست شاید با خودتون بگید سرچ خیلی بالایی هم داره و عالیه اما همه اشخاصی که سرچ زدن قصد خرید دارند؟

ولی در لانگ تیل دومی قضیه فرق میکند و مخاطب دقیقا میتونه چی میخواد و بهش برسه و اینجاست که شما هدف اون مخاطب میتونی باشی. مخاطب با سرچ لانگ تیل درصد خرید خیلی بالاتری داره

پس درواقع میشه گفت استفاده از Long Tail ها باعث میشه حتی فروش شما هم افزایش پیدا کنه چون دقیقا مخاطب هدف رو به سایت خودتون هدایت میکنید

 

 

درباره لانگ تیل ها فهمیدیم توی ویدیو زیر درباره کلمه کلیدی دانه صحبت کردم برات:

 

استفاد از ابزارها برای سنجش رتبه

ما میتونیم از ابزارها به صورت تقریبی رتبه کلمه کلیدی مدنظر خودمون رو حدس بزنیم و از همین جهت بهترین کلمه کلیدی رو پیدا کنیم

که داخل ویدیو زیر آموزش با ابزار KWFinder براتون گذاشتم

جمع بندی:

خب یادگرفتیم برای یافتن بهترین تحقیق کلمه کلیدی از چه روش هایی و چه ابزاری میشه استفاده کرد و اصلا چرا پیدا کردن بهترین کلمه کلیدی مهم است اما اگر دوست داشتی سئو سایت خودتم چک کنی میتونی مقاله چک کردن سئو سایت هم استفاده کنی.

 

خوشحال میشم نظرات و سوالات خودتون رو برام بنویسید. Comment Section

ارسال نظرات

کامل ترین چک لیست محتوا!

برای دریافت چک لیست جامع آپدیت محتوا که توسط خودم توی پروژه های مختلف هم استفاده میشه، میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید.